fredag 16 november 2007

11 dagar!

Har det alltså gått 11 dagar sedan jag skrev här sist?!?! Det är inte kloooookt hur tiden bara svichar förbi! Jag kan inte påstå att jag har haft det speciellt lugnt och inte heller att jag kommer ha det speciellt lugnt framöver heller. Tur att jag bara jobbar halvtid, annars hade jag aldrig hunnit med allt. Visserliggen blir det knapert med tid på jobb ibland, men det fixar sig med lite övertid då och då. Typ varje dag... Och igår när jag lämnade lilla prinsessan så säger hennes dagmamma lite klämkäckt att vi ska välja noga vilka vi umgås med, för det vanliga, kommunala dagiset har drabbats av både lusepidemi och magsjuka! Jag har inte tiiiiiid! Varken med magsjukor eller löss! Jag vill inte behöva ställa in något av allt det roliga som vi är uppbokade på ända fram till jul/nyår! Kan man inte få ha lilla prinsessan med på jobb, så man slipper riskera att bli smittad av både det ena och det andra?! Den här hösten måste bara gå till historien som världens kortaste. Jag tycker det har gått så fort! Jag hinner inte ens märka att det blir mörkt typ jättetidigt på eftermiddagen. Jag glömde ju helt bort att ställa om klockan. Och snart är det december! Snart är det till och med den 21 december! Då är det vintersolståndet. Sen blir det bara ljusare igen! Och innan jag vet ordet av så har jag blivit moster. Igen. Då är det vår. Sen är det sommar! Hääääärliga sommar! Fast nu är det vinter. Kallt. Fast soligt idag! Fredag.... Åh, så skönt! Sen är jag ledig i tre dagar! Tre dagar!!! Underbart.
Nu är det dags för lunch. Sen måste jag fokusera alla mina kringvirrande tankar, gula post-it lappar och högar av viktiga papper så jag blir färdig med vad jag ska idag. Eller i alla fall färdig med vad jag måste!

*kramar*

Inga kommentarer: