söndag 9 december 2007

Kent i mitt hjärta!

Om de är bra inspelade så är de skitbra live! Kent alltså. Mina stora favoriter inom svensk musik. I lööööve dem! I fredags var det dags. Att se och framförallt höra dem live! Tänk vad en dryg timme går fort ibland. Helt underbart var det i alla fall. Kent.
För övrigt tycker jag att tiden just nu går alldeles rasande för fort fram. Jag hinner inte med. Time out, please!!! Det har hunnits med utekväll med jobb, Wallmans med pappamannens jobb, flyttning av kära moder jord, Kent och så lilla prinsessans födelsedagskalas idag! Och allt detta på bara två veckor! Helt galet! Ja, så jobbar man ju också. Som omväxling med alla nöjen man far och flänger runt på. Och än är det inte slut! Nästa helg vankas det barnfritt! SPA-weekend för mig och pappamannen. Vi kommer bli så ompysslade, avslappnade och renoverade och lugna i själen. Ända tills man kliver över tröskeln i det Grenska hemmat på söndageftermiddagen. Sen är det bara till att ladda om och förbereda sig för smokingmiddag med mitt jobb och någonstans häremellan så ska det förberedas för julafton också! Och vart hittar man en tomte?!?!?! Lilla prinsessan väntar, väntar och väntar på topmin som hon kallar honom. Hela hennes lilla tvååriga värld kommer ställas på ända om vi inte får hit tomten! Äh, nog ska han väl hitta hit? Jag får gå ut och sätta upp lite ledljus på gräsmattan så det blir som en landningsbana för hans renar och släde, anrätta flygtorn i garaget och ställa ut gröt på trappen så ska det nog baske mig kunna locka hit tomten!
Jag har redan börjat planera för nästa jul. Om det blir som jag vill så är det enkel planering. Den stavas u*t*o*m*l*a*n*d*s* (i solen)! Som vi gjorde förra året. Då hade vi 24 grader varmt och sol. På Teneriffa! Härligthärligt. Vi får se vad lilla prinsessan och pappamannen har att säga om det... Jag tror nog tomten hittar oss ändå! Han kommer väl liksom hänga med nu i sisådär tre-fyra år till. Sen är han nog avverkad, påkommen, förlöjligad och avslöjad. Jag gillar inte alls tomten. Egentligen. Trots det har jag i år, för första gången i mitt 30-åriga liv handlat julgardiner med tomtar på och två keramiktomtar till mig och två trätomtar till lilla prinsessan.
Jag ogillar tomten.

Men mitt hjärta klappar för Kent...

*kramar*

Inga kommentarer: