måndag 14 juli 2008

Tråkigt, tråkigt, tråkigt...

Alltså, jag hade lika gärna kunnat jobba nu. Hade det inte varit för att dagmamman har semester så hade jag baske mig jobbat. Lönt att vara ledig när det ändå bara blåser halv storm vareviga dag, är gråmulet och kallt... Jag vet liksom inte ens vad vi ska hitta på om dagarna. Vi försöker vara ute, men det är inte roligt att äta smultron, gunga och studsa på studsmattan hela tiden. Åka iväg på utflykt? Ja, men det är inte roligt varken för mig eller lilla prinsessan att göra det själv. Dessutom så får man ju vara beredd på att det kommer värsta åskregnet precis när som helst också. Jävla skitsommar, rent ut sagt, i år igen!!! Det enda vettiga vi har gjort idag var att storhandla *woohoooo*. Sen har vi mest myst i soffan, kollat på Pippi och Emil om vartannat. Tre veckors semester kvar. Nästa vecka kommer iaf allra bästa bästisen med familj och då blir det skoj!! *längtar* Sen åker vi till London och dagen efter vi kommer hem så börjar jag jobba igen *suck*. Det var den här pissommaren.
Att ha så här tråkigt hela tiden gör att jag och lilla fröken Trots går varandra på nerverna. Så häromdagen, efter att vi bråkat rejält om man faktiskt ska borsta tänderna, gå på toaletten och ha kläder på sig när man åker till affären (var det någon som trodde något annat?! Som är mer inne på lilla prinsessans linje att allt det där faktiskt inte är nödvändigt?) så när vi då äntligen sitter i bilen efter svett (mamman) och tårar (lilla prinsessan) så tittar hon sorgset ut genom bilfönstret. Ett hugg av dåligt samvete skär genom mig.
"Vad är det?" frågar jag.
"Ja så himla lessen, mamma!*snyft*"
"Varför det?"
"Inte mitt fel, mamma. Du baja hälle å hälle mig. Ja så liten, mamma. Ässka mest ditt livet, mamma!"
*snyft*
"Åh, älsklingen! Förlåt att jag skäller på dig. Du är en liten stor tjej och jag älskar dig mest av allt i mitt liv också!"
"Jaaaaa!!*storgråt*"
Sen var vi kompisar igen. De glömmer vissa saker rätt fort, de där små krabaterna. Men samtidigt så minns de allt för väl att de har gjort "fel".
Den här situationen utspelar sig ofta hemma hos oss. Ibland flera gånger om dagen. Och ofta slutar det med att hon konstaterar att hon är så liten, det är inte hennes fel och att hon ju faktiskt älskar mig mest av allt i hela sitt liv. Kan man fortsätta vara arg då? Nix.

Tisdag i morgon... Undrar vad vi hittar på då? Kanske en sväng till köpcentrat? Mest bara för att göra något. Det lär ju inte vara strandväder i alla fall. Sen kommer äntligen vårt nya vitrinskåp i morgon eftermiddag! Så diskmaskinen ska nog få gå några varv med alla glas som ska in där sedan. Äntligen blir jag av med den flyttkartongen från matsalsgolvet! Jo, förresten! Vi ska till Ikea i morgon ju! Inhandla en taklampa till matsalen! Sen är nog äntligen det rummet färdigt! Ska bara ha en gardinlängd till, de räckte inte riktigt till, de jag köpte innan... Snart börjar hela Casa del Tösan bli färdigmöblerat! Bara två rum kvar att skaffa möbler till! Men det gäller att hitta just den där möbeln. Den som är både praktisk, snygg och passar med husets karaktär. ("Tre önskningar i en? Men det går ju inte...) Och det går! Det tar bara lite tid! Och tid har jag ju gott om. Nu med semester och allt.
Tips, förslag och idéer på vad man kan hitta på (ensam) med en 2,5 åring tas tacksamt emot!

*kramar*

1 kommentar:

Helena Ericsson sa...

Hej vännen,

Ja, vad kan man göra med en 2,5 åring själv.
Bygg en koja och ha picknick i den. Vi har "byggt" (ett täcke äver kanten på sängen och kuddar på golvet) en koja i Elins rum, nu får vi inte ta bort den bara... :)

Ha det så bra och kramar
Helena (Brandt) Ericsson