fredag 8 augusti 2008

Lilla prinsessan och de otäcka insekterna

I onsdags när jag kom körande hem från jobb (ja, jag har börjat jobba nu :-P) så möter jag lilla prinsessan och pappamannen som är på väg till cykelhandlaren för att hämta en cykel åt pappamannens arbetskamrats son. Lilla prinsessan vinkar glatt och pappamannen och jag byter några ord genom bilrutan. Jag kör hem och de går vidare. Typ 10 minuter senare ringer mobilen ilsket och ja... jag svarar så fort jag kan, lite lätt irriterad då jag faktiskt satt på toa och inte hade en aning om var mobilen befann sig. Ännu mer irriterad blir jag när jag ser att det är pappamannen som frenetiskt jagar mig. Ända tills jag hör en förtvivlad pappamannen röst och en störtledsen liten prinsessa. En elak geting har stuckit henne. Mitt på ögonlocket (!) av alla ställen. Jaha, in i bilen så fort det går och köra och hämta upp dem. Pappamannen är ruskigt allergisk mot bin/getingar så vi vet ju inte om det vankas en sjukhusfärd för oss nu med Ongen. Men det blev (tack och lov) inget mer än ett rejält svullet öga och nu idag, fredag, ser det helt ut som vanligt igen! Men vem vet... kanske nästa stick genererar i en kraftig allergisk reaktion?!
Idag var det dags för nästa lilla kryp att bita henne. En yttepytteliten fästing hade tagit sig ett munsgrepp i hennes lår. Den försvann snabbt och lätt så nu får vi hålla koll där så det inte blir några följder av det.
Nu hoppas jag att insekterna har tuggat färdigt på min lilla prinsessa!

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Usch, stackars lilla Y-L! Det måste ha gjort ont...Markus trampade på en geting och blev stucken av en på örat förra sommaren. Inget kul!