tisdag 24 juni 2008

Om att leva i nuet

men ändå inte hinna med. För det gör jag inte. Inte alls. Hinner med, alltså. Livet liksom bara passerar medan jag kämper och kämpar för att leva i nuet. Carpe Diem, ni vet. Fånga dagen. Fyll inte livet med dagar utan fyll dagarna med liv. Men pliiiiis, kan någon då slänga dit sisådär en åtta timmar till på dygnet?! Jag hinner inte med! Igår, när jag körde hem från jobbet, så körde jag förbi en sån där jordgubbsvagn. Ni vet, en liten vagn längs med vägen där man kan stanna och köpa jordgubbar. Då slog det mig. Jordgubbssäsongen är snart slut! Midsommar är passerad och vi har haft sommarsolståndet vilket innebär att vi redan börjat gå mot mörkare tider! *gaaahhh*. Jag har ätit jordgubbar vid två tillfällen! Ska det vara allt för i år? Jag har lite svårt att hänga med att det redan är slutet av juni! Vart har våren tagit vägen? Skönt att det är dags för semester. Då hinner jag stanna upp, kliva ur ekorrhjulet och bara vara i fem veckor! Men det är verkligen tokmycket som händer och har hänt som har gjort att jag verkligen inte har hunnit leva i nuet på det sätt som jag kanske borde ha gjort. Nu är det planeringen för nya köket som tar mycket energi. Det både kostar energi och ger energi. Trädgården hänger som ett svart moln av dåligt samvete över mig. Den har verkligen fått leva sitt eget liv. Men vad gör man? Det bara regnar och blåser hela tiden. Veckorna rullar på, dagarna rullar på, aktiviteter avlöser varandra.
Nu vill jag verkligen att det ska bli sol och varmt, lagom till min semester börjar på fredag, så att jag och lilla prinsessan verkligen kan få njuta av livet. Äta glass, åka till stranden, mysa i trädgården och bara vara. Verkligen bara leva i nuet och lägga alla onödiga måsten i plastkasse i ett mörkt hörn och låta dem ligga där tills man glömt bort vad det egentligen var som man "måste" och så tar man plastkassen och kastar iväg den.

Bara idag och imorgon kvar på jobb! Torsdag bjuder på sommarfest hela dagen och sen.... Sen är det semester!

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Du skriver så bra och beskrivande! Skönt att semestern är nära, jag känner också att det ska bli helt underbart att bara "vara" och förhoppningsvis får vi "vara" i vackert väder!