tisdag 24 juni 2008

I hate, I hate, I hate!!!!!

Ååååååh, jag blir så galet arg! På torsdag ska vi ha vår sommarfest med jobbet. Kul! Jättekul! Ja, absolut! Grejjen är bara den att det är massa olika aktiviteter så typ halva garderoben måste med. Först ska vi spela kubb, äta lunch och lyssna på när två av killarna berättar om när de var i Vietnam i drygt tre veckor och utbildade för ett företag. Till det krävs det en klädsel. I mitt fall blir det nog ett par svarta trekvartsbyxor av modell vardagliga och en top. Sedan ska vi spela tennis (!?!?!?!) och då är det ju träningskläder som gäller och sist ska vi spela beachvolleyboll. Men där kan de glömma att jag tänker springa runt i bikini med fläsket dallrande åt alla håll! Så då får det bli träningskläder där med.
Efter alla de här fysiska aktiviteterna ska vi duscha och piffa oss för middagen. Enligt invitationen som sänts ut så är det "casual" klädsel som gäller. Jaha... casual som vaddå? Som man brukar ha när man gå ut? Eller casual som vad vi normalt sett har på oss på jobbet? För där är det en jäkla skillnad! Casual för mig är typ jeans och en snygg tunika/top/blus medan casual om det är räknat som vad vi på jobbet normalt sett är klädda i, för då ska vi ha kostym! Nu vet jag att det är casual som i att det är OK med jeans och tunika/top/blus. Men hur ska jag kunna veta att jag inte klätt upp för mig mycket eller klätt ner mig?
Jag har ingenting att ha på mig! Ingenting!!! Jag skulle ha hittat något idag var tanken. Men jag kom hem med ett par mörka blå (väldigt snygga i och för sig) jeans. Men vad ska jag ha till då?!?! Kjol eller klänning är uteslutet för min del. I hate it. Såvida det inte är jeanskjol och leggings under. Men det känns alldeles för mycket vardag. Först var planen att ha vita jeans och en vit blus, rött skärp, röda skor och en röd väska. Men den planen lades på hyllan. Sen var planen vita jeans med svart klänning/tunika över. Men den tunikan/klänningen satt så illa att jag såg höggravid ut. Inte kul. Och onödiga rykten behöver jag inte skapa. Framförallt då jag måste vara nykter hela kvällen för att jag måste köra hem mitt i natten. Jaha... så då blev det det här panikköpet av de mörkt blåa (väldigt snygga) jeansen. Men vad har man till dem?! Och vad har man för skor till? Kan ni förstå mitt dilemma?! I normala fall får vi väldigt klara direktiv vad gäller klädsel på företagets fester. Som i julas t.ex. "smoking". Det kan inte misstolkas. Det finns inget att välja på och det finns nedskrivna vett och etikettregler om hur man ska vara klädd. Men "casual". Var finns vett och etikettreglerna till det?! I hate it!!!
Nåja, vad är väl en bal på slottet...

*kram*

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Ha, ha....inte lätt dilemma du har! Det ÄR svårt med klädsel ibland och man vill ju komma "rätt" klädd!

Anonym sa...

Skåneland igen! Synd Karlstad ligger så långt bort, annars hade jag flyttat. På studs tror jag.

Hm...kläder...svååårt. Det finns många snygga tunikor/klänningar du kan ha till jeans, kolla Vila, Vero Moda, brukar ha många snygga till bra pris. Skor...typ ballerina med kilklack, vet du vad jag menar? Jag har, billiga från Skopunkten, sköna att gå i, speciellt med kilklacken.
Hoppas du hittar något och att det blir skoj!

Kramis!