lördag 22 december 2007

RedBull/Jägermeister

Ny favorit i drinklistan! Och jösses vad den satte fart på en 30-årig trött småbarnsmamma! Det blev kanske en och annan för mycket men det var ju bara såååå gott! Den här nya upptäckten gjorde jag i torsdags! Den årliga julfesten med jobb. Herrarna i smoking och vi damer i väldigt fina smokingklänningar. Vi fick en beundransvärd kommentar av två små flickor, kanske i nioårsåldern, när vi fyra tjejjer på företaget gled in på Papas i Båstad " Wow, kolla brudarna!" Sen drog det igång; glögg, julbord, snapsar, öl, cider. Jag måste bara ge ett beröm för julbordet! Det var något av det absolut godaste jag ätit någonsin. Och då är jag verkligen ingen fantast av julmat! Efter diverse rundturer kring julbordet bar det av upp till dansgolvet på Peppes Bodega, som för kvällen var vårt eget! Egen bartender och DJ och fritt i baren! Massa fina tal, julklappsutdelning, befordran av en av konsulterna som verkligen är väl värd det! Och dans. Massa dans!! Och drinkar. Massa drinkar!! Kvällen gick fort och alldeles för fort var det dags att bege sig tillbaka till Hotell Skansen. Kanske lika bra med tanke på hur många RedBull/Jägermeister som halkat nerför i min strupe... Vi satt en stund i en soffhörna och snackade. Helt plötsligt var klockan halv fyra på morgonen!! Dags att krypa till kojs.
Så var denna helt underbara kväll/natt till ända! Men fy sjutton vad roligt det var! Har jag sagt tidigare att jag älskar min arbetsplats? Att jag älskar mina arbetskollegor? Fy sjutton vilken rolig julfest vi bjöds på! Och nu längtar jag till augusti. Jag tror det ska vara augusti hela året som kommer! Varför? Jo, herr Augusti var helt klart snyggast i min fina brandmankalender jag fick i julklapp av min helt underbara, påhittiga, roliga, generösa arbetskollega!! Kanske jag längtar lite till nästa gång tillfället bjuds för en RedBull/Jägermeister också... Eller julafton. Eller sommaren... Åh, det finns mycket att längta till nu! Ett helt nytt år som väntar på att fyllas med massa roligheter. Bara en dryg vecka kvar, sen börjar vi om på ett nytt, tomt år! Undras vad det kommer bjuda på?

God Jul

*kramar*

Inga kommentarer: