torsdag 13 december 2007

Trött.

Trött. Tröttare. Tröttast. Trött = en bra beskrivning av mig i ett ord. Just nu. Jag är så trött att jag inte kan somna på kvällen. Så trött att jag inte orkar öppna ögonen på morgonen. Så trött att jag inte orkar tänka, äta, gå på toa. Tre och en halv dag kvar till jullov. Sen är jag ledig i 17 dagar. Ledig. Smaka på det ordet. L-E-D-I-G!!! Fast allra mest längtar jag till imorgon eftermiddag. När den här trötta mamman och pappamannen checkar in på Hotell Skansen i Båstad för en hel weekend på SPA! Åh, jag saknar redan lilla prinsessan som ska ha FF en hel helg för första gången i sitt tvååriga liv! Hon ska ha busigt och roligt och mysigt med mormor och moster H med bebisen i magen. Hoppas hon gråter riktigt mycket efter mamma på kvällarna. Ja, så kan jag i alla fall få känna mig lite saknad.
Tänk, en hel helg. Bara jag och pappamannen. Ompysslade och omhändertagna från topp till tå! Få sova i lugn och ro, få vakna av oss själva. Få äta tre rättersmiddag i lugn och ro. Frukostbuffé... Men OJ, vad jag kommer längta hem. Inte bara för att vi har en soffa från EM, utan för att jag har aldrigaldrigaldrig varit ifrån lilla prinsessan såhär länge! Pappamannen och jag ska åka bil till overkligheten i morgon. Och njuta ända tills på söndag när det är dags att åka tillbaka till verkligheten igen. Fast det är på söndag. Idag är det torsdag. Lucia. Lilla prinsessan åkte till dagis i lucialinne, rött sidenband om magen, glitter i håret och tärnljuset i...munnen?!
I kväll firar vi lucia och tvåårsdag med farfar och G. I morgon kommer mormor och moster H. Imorgon åker den här trötta mamman med sin darling, pappamannen, till overkligheten. Vi kan inte nås på mobilen eller på mailen. I overkligheten existerar inte mobiltelefoner och mail.
Jag ska förvandlas. Från grå och trött. Till pigg och fräsch som en nyponros!

*kramar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får en underbar helg, det är ni förtjänta av!!!

Anonym sa...

Du, det låter inte helt fel!
Fast...jag hade inte kunnat vara ifrån Idisen så länge...fjantigt jag vet :-)

Hoppas ni får helt underbart och att ni kan slappna av, äta gott och framför allt - SOVA! Gör det för mig med :-)

Kramkram