söndag 13 januari 2008

Långt kvar till jul...

Tack och lov tycker jag. Men inte lilla prinsessan. Hon vill helst att tomten ska komma imorgon. Jag vet bara inte hur jag mer ska kunna förklara för henne att tomten faktiskt inte kan uppfylla alla önskningar. Speciellt inte när mamman och pappan får bestämma. Vad hon önskar sig? En häst!!! "Fråga tomten ja vill ha häst, mamma!" "Ja, lilla prinsessan. Man kan ju önska sig vad man vill men det är ju inte säkert att tomten kan ge dig det i alla fall" Vad det här hästandet kommer ifrån vet jag faktiskt inte. Ja, jo jag är ju själv rätt galen i hästar, men jag har inte ridit alls sen innan jag blev gravid. Jag har knappt sett en häst på flera år! Men nu har det alltså på riktigt blivit en liten hästtjej av vår lilla prinsessa... Kanske alla filmer med Pippi Långstrump och hennes häst Lilla Gubben har hjälpt till lite? Pippi är ju lite av en idol. Men hon är så himla rolig den här lilla Ongen. Jag och pappamannen sa till henne att när vi flyttar till nya huset så kan vi kanske skaffa oss en katt (igen). "Nä, mamma, ha häst stället!" sa hon med bestämd stämma. "Ja, fast man får ju inte ha en häst där vi ska bo" försökte jag lite försiktigt och väntade på illvrålet att hon faktiskt vill ha en häst! "Ha jåtta, mamma!" "Nä du min lilla prinsessa! Någon råtta ska vi definitivt inte ha!"
Men fattar ni poängen? Den här vill-ha-häst-diskussionen har vi minst en gång om dagen!!! Och hon är två år!
"Ha häst, mamma!"

*kram*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag (läs Pappamannen) får stå ut med att mamman tjatar om en elsagris hela tiden, så det är inte mer än rätt att det blir lite tjat från vår avkomma då ju!

Helena Ericsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helena Ericsson sa...

Hej!

Jag skulle bara säga att jag älskar att komma in och läsa i din blogg.
Det är precis som om någon tittat in genom fönstret hos oss :).

Elin vill ha en krokodil, så jag tycker att kravet på en häst är nästan lite rimligt... ;)

Kramar i massor/ Helena (Brandt) Ericsson

Nettan sa...

Ha häst! Ja vänta tills den unga damen närmar sig fyra och bestämmer sig för att alla hästar hon ser redan är hennes! Vi ska bli grannar till ett nytt ridhus här i byn, gissa vem som kommer flytta dit med alla sina dockor?

Kram