torsdag 31 januari 2008

Nattsudd

Ja, jag är en äkta nattuggla. Jag älskar att vara upp sent. Fast då önskar jag i och för sig att jag får sova längelängelänge på morgonen också. Och det är ju verkligen något jag kan glömma. Har jag tur så får jag sova till halv åtta i morgon. Och det får väl räknas som länge. Egentligen spelar det ingen roll hur tidigt jag går upp för jag orkar ändå vara vaken till sent. Jättesent. Först är man dyngtrött sådär runt 19-20 på kvällen. Men sen går det liksom över. Jag kanske blir som min gamla farmor. Som liksom får för sig att koka knäck mitt i natten. Eller sitta på balkongen och spana på folket som är på väg hem från krogen mitt i natten. Nu har jag ju förvisso ingen balkong, men kanske jag har sen? Sen när jag är pensionär och bor i flott våning inne i stan... Eller så blir jag en gammal surtant som går till sängs när det mörknar och stiger upp när det ljusnar.
Vi pratade just om det här med sömn häromdagen på jobb. En kollega sa att det vid forskningar kommit fram att människan (en vuxen alltså) mår bäst av sju timmars sömn per natt. Sju timmar?!?! Jag behöver lätt minst nio timmar för att vara hyfsat normal när jag vaknar! Gärna tio-tolv timmar. Och en middagslur på det! I ett par timmar. Jag älskar att sova!
Egentligen borde jag ligga till sängs just i detta nu. Men det går inte. Jag är inte trött. Inte ett endaste dugg. Funderar lite på morgondagen. Har massa saker som ska ordnas. Lilla prinsessan och jag är ju lediga imorgon. Vi ska lämna några jackor för omtryckning på tryckeriet. Besiktiga min bil. Handla lite grejjer. Åka till allra bästa svägerskan M för fika och hårfärgning. Och det var bara förmiddagen!
Det har varit mycket idag också. Vårt hus som vi har sålt har besiktigats. Det gick förvisso bra men köparen kan ju fortfarande dra sig ur så en viss osäkerhet ligger i magen. Sen kom jag inte till jobbet förrän efter lunch på grund av besiktningen och fick jobba till sent på eftermiddagen.
Ja, det händer mycket hela tiden. Jag längtar till sommaren nu. Till semestern!
Nu ska jag göra en längta-till-lista!

Jag längtar efter:
- Min syster K och lilla A som kommer hem till Sverige snart!
- Min syster H lilla bebis som är beräknad till mitten av mars! Jag ska bli moster igen!! Till en liten tjej!
- Tills vi ska flytta till vårt nya hus!
- Sommaren
- Allra bästaste bästisens lilla bebis som är beräknad till kring midsommar. Och allra bästa bästisen och hennes familj förstås!
- Semestern

... Ja, det är nog det jag längtar efter allraallra mest just nu!

Och kanske lite min säng...

*kramar*

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir gott om tjejer i er släkt! ;-)
Vilken härlig längta lista!! Hoppas inte köparna drar sig ur men det tror jag inte, huset är ju jättefint!