torsdag 10 januari 2008

Är du nöjd nu då, din lilla tjockis :-)

Nu när jag har ändrat? Ja, det finns nog bara en person som förstår vad jag menar. Och tjockis, det är i all välmening! Klappa om lilla magen och så håller jag tummarna för att du får din sjukskrivning på tisdag!
Och på tal om sjukskrivning... Idag är jag hemma och är sjuk. Ibland undrar jag hur mycket snor en näsa egentligen kan producera. Egentligen. På en skala. Men det här är inte klokt. Jag har mer eller mindre varit förkyld ända sedan förra våren. Jag har kanske hunnit vara frisk som längst ett par veckor mellan gångerna. Sen börjar det om med snooooooor, hosta, ont i halsen. Aldrig någon direkt feber och de gånger jag har ringt till min rara husläkare, då hostan varit rent ut sagt för jävlig, nä då är det alltid bara virusinfektion. Går över av sig själv. Mmmm, det gör det också. Lagom till nästa förkylning slår till. *Aaaaarrrgghhhhh* Jag blir galengalengalen!! Men i alla fall. Idag har jag varit hemma och vilat mig. Har så mycket tjockt snor i hela huvudet att mina öron känns som de ska sprängas av trycket inifrån. Men nej, det är ingen öroninflammation. Tror jag. Det känns inte så. Det gör liksom inte ont i öronen. Bara lite lock i öronen och så snortryck som lättar när jag trumpetar på som värsta elefanten.
Annars är allt bara prima. Besiktningen på nya huset gick galant igår. Och på lördag är det nya visningar av vårt nuvarande hus. Men hur svårt kan det vara då? Nu kan de väl börja slåss om vårt hus, tycker jag. Gärna så att det blir en aggressiv kamp och massa tusenlappar över utgångspriset! Jag ska ju för fasiken göra ett spa i min nya källare! Hör ni det alla spekulanter?! Ett spa!!

*snorkramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Ha, ha...snorfia! Jag tyckte väl jag hörde något som lät som en elfanttrumpet i dag!

Skönt att besiktningen gick bra. Jag håller tummarna för budgivning på ert hus så priset kan sticka i väg upp. Ett spa vill väl alla ha!

KRAM