måndag 14 januari 2008

*Ont, det gör ont, det gör ont...* trallalalalaaaaa

Fast jag låter inte lika lycklig som Lena PH när hon trallar på om hur ont hon har. Jag har ont. På riktigt. Jag har jätteont. Faktiskt. Det är faktiskt jättesynd om mig. Och idag har jag varit hos min alltid lika rara husläkare. Och ja, min självdiagnostisering stämde! Idag igen. Undrar om jag snart kan göra sluttentan och få en läkarlegitimation?! För ja, visst är det bihåleinflammation jag har. Och det gör ont! Hela kinderna, över näsbenet och upp i pannan. Och i huvudet. Och i örena. Det gör ont. Men ingen antibiotika. Det vill jag inte ha. Men jag måste få det om det inte har blivit litelitelite bättre tills på fredag. Jag vill inte ha antibiotika! Jag är nog lite av en antibiotikamotståndare. Så det fick bli kortisonnässpray och rinexin istället. Och panodil. Massor av panodil! Jag gillar panodil. De tar ju bort det onda så himla bra. Tänk, det tänkte du inte på, Lena PH! Ta en panodil, så blir du av med ditt onda!
Just nu är den bästa känslan när jag har lyckats snyta ut typ en deciliter grönt, illaluktande.... hmmm, vad ska jag kalla det? snor?!?! och sen känner jag hur det bubblar i alla bihålorna och det lossnar. Jag kan höra ordentligt igen, trycket i pannan släpper lite och den bultande känslan mellan ögena släpper. I en minut. Sen är det totalstopp, och ont överallt igen. Någon som vill byta med mig? Snälla?!

*kramar*

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Usch så trist att du har ont! Jag skrattade dessto mer åt lilltjejens önskemål - klart hon ska ha en häst....*garv*....

Anna-Bell sa...

Hej! Hittade hit från Sarings sida. Tösan, det känner man ju igen;) För visst hängde du på föräldrakanalen 2004 så där? Kul att se sig igen! Och underbart att du också har blivit mamma!
Kram från Anna-Bell