torsdag 22 maj 2008

Halsfluss...

Alltså kan det verkligen vara på riktigt att man får det sista veckan i maj?!?! Tydligen. Lilla prinsessan har ju varit hemma med pappamannen tisdag och onsdag då hon hade feber i måndags kväll och i tisdags och onsdags hade hon hög feber och totalvägrade att äta. Idag är jag hemma med henne. Men jag hade varit hemma i alla fall. Vaknade igår morse med superduperont i halsen. I natt har jag knapp sovit något alls. ONT i halsen och i öronen.
Trodde det skulle vara svårt att få läkartid idag i och med strejken, men det var inga problem. Ett halsprov senare så hade jag ett recept med antibiotika att hmta ut på apoteket. Halsfluss. Jag har aldrig haft det tidigare. Undrar vilka mer sjukdomar man ska få bekanta sig med nu när man har barn? Jag har ont i hela ryggen, halsen och öronen. Jag kan typ inte svälja något alls. Även vätska gör skitont. *ynk*
Och nu några timmar senare så är jag äntligen hemma med lilla prinsessan igen och vi ska hämta penicillin även till henne. Tack snälla doktorn för att du inte gjorde halsprov på henne utan nöjde dig med att titta i hennes hals och sen skriva ut penicillin med tanke på min diagnos och hur hon varit tidigare i veckan!
Tänk, lilla prinsessan ska få penicillin för första gången i sitt liv! Känns skönt att vi sluppit det tidigare! Och för min del är det typ fyra år sedan sist, när jag hade dubbelsidig lunginflammation.
Jag är verkligen motståndare till antibiotika/penicillin. Jag tar det bara om det absolut nödvändigt. I vintras klarade jag av min bihåleinflammation med andra läkemedel. Är livrädd för att bli resisten mot antibiotika då jag är penicillinallergiker och det finns inte så hemskt många olika sorters antibiotika.
Nu ska jag kurera mig. Pappamannen ska handla soppa och snäll-bakterie-fil till mig så kanske magen kan hålla sig någorlunda i balans trots antibiotika.

Åh, typiskt, en doft av grisbajs sprider sig i huset... Jag som ville vila med fönstret öppet för att få lite frisk luft. *suck* så är det när man bor landet...

*kramar*

4 kommentarer:

Sommartjejen sa...

Usch då, du får verkligen krya på dig och stäng fönstret - grisbajs är ingen trevlig doft att ligga o andas in! *ler*
kramis

Anonym sa...

No! Halsfluss suger! När jag hade det fick jag spotta ut salivet, gick inte att svälja det ens. Hoppas du blir bra fort!

Haha...här luktade gödsel imorse, sådär gott. Mamma! sa Ida, det luktar kossa! :-)

Angående inlägget nedan har jag tre ord. EXAKT SOM IDA.
Några ord till förresten, tror du det finns någon internatförskola i...säg, Afrika? ;-)

tösan sa...

Linda:
Så hade jag i morse; kunde inte svälja min egen saliv. Har aldrig haft så ont i halsen förr!!!
Nu har jag laddat upp med massa proviva, naturell yoghurt med snälla bakterier och en tredagars förpackning med pevaryl. För som vanligt, när jag äter antibiotika, så kommer magen hamna i obalans och svampinfektion lär ju komma som en räkning på posten... Jag verkligen hatar antibiotika av den anledningen!!!

EmiliaJ75 sa...

Usch och fy för halsfluss...Vi får väl se om vi vågar komma nästa vecka..:*ler*.....Vill inte ha några baciller med oss till Mallorca. Men ni hinner nog som sagt bli friska - vi VILL komma och hälsa på!!

KRAM