måndag 5 maj 2008

Sommarens mode

om man får tycka som lilla prinsessan; T-shirt och benvärmare. That´s it! Inget mer! Helt perfekt klädsel tyckte lilla prinsessan när hon hela dagen igår skrotade runt i trädgården. Lekte lite i snadlådan, studsade på studsmattan, plockade maskrosor, lekte med dockan, gungade, fikade.... Jag vet helt ärligt inte om jag hade kännt mig lika bekväm som hon tycktes göra i den kanske något udda klädseln. Troligtvis inte.
Mitt långa blogguppehåll (helt ofrivilligt!!!!) beror faktiskt inte på mig utan på Telia. Just nu är jag INTE glad på Telia. Vi hade begärt flyttning av telefon och bredband från den 15 april. Telia flyttade detta ca 10 dagar för tidigt. När vi upptäckte det, efter att ha varit utan telefon och fungerande larm till huset, så fixade Telia detta. Telefonen flyttades sedan på begärt datum. Men inte bredbandet. Vi ringde. "Ja, det kan ta upp till 8 dagar" Ursäkta, men vilket år är det?!?! När 8 dagar har gått och vi fortfarande inte har något bredband och därmed inte heller någon TV så ringer vi igen. "Jaha, men det har blivit något fel här...." Pappamannen förklarar vad som tidigare hänt. "Ja, men då ska jag återkomma imorgon med besked" Tror ni Telia ringde tillbaka dagen efter? Nä. Är vi förvånade? Nä. Pappamannen ringer igen till Telia. " Nä, det har blivit något fel här" NÄHÄ?!?!?! "Vi kan ha en tekniker som kopplar in det om tre arbetsdagar" Jaha, så var det ju torsdag... Kanske på tisdagen då! Pappamannen ringer på tisdagen, drar hela historien igen för ytterliggare en ny person *suck* "Ja, men det verkar vara full på stationen nu så vi kan inte koppla in er" URSÄKTA?!?!?!?!?! "Jag kontaktar er imorgon, men jag får avsluta ert bredbandsavtal så startar vi det igen" Jaha.... Tror ni han ringde tillbaka i onsdags? Nä. Är vi förvånade?! Pappamannen ringer tillbaka på onsdagen. Får prata med ytterliggare en ny person. "Nä, de mailen ni har fått från den 15 april fram till nu är tyvärr inte sparade på server" *suck* Torsdagen = röd dag. Inte lönt att jaga Telia. Fredag! Pappamannen ringer igen då Telia fortfarande inte ringer tillbaka som de typ 20 olika personer vi talat med hittills har lovat att göra varenda gång vi pratar med dem. Pappamannen talar med ytterliggare en ny person. "Nä, jag kan inte göra något nu. På måndag ringer jag tillbaka så ska vi se om vi kan starta om ert avtal. Just nu ligger det under avslut" Vilket år levde vi på nu igen?!?!?!
Måndag idag. Ska bli spännande att se om hon ringer tillbaka! Ska vi oddsa på det?
I lördags fick vi iaf TV. Vi lånade kära Moder Jords boxer så nu kan vi se 1:an, 2:an, TV4, Barnkanalen och dansk TV. Internet... tja, vi smygsurfar på någon grannes olåsta trådlösa internet. Det går långsamt och man får vara beredd på att grannen helt plötsligt inte längre vill surfa fast jag inte alls är klar.

Som sagt var. Det händer mycket hela tiden. Vi har iaf kommit i ordning i huset. Vi ska ta tag i och måla om i kontoret här om någon vecka. Nu i veckan måste vi handla ny kyl och frys. Frys därför att den är på tok för liten. Kyl därför att den väljer själv om den tänker hålla +2 grader eller +11 grader. Känns inte så pålitligt. Sen ska vi ha ny tvättmaskin också. Vår Electrolux Tvättmaster 810 från 1975 väljer själv om den vill ta med tvättmedlet eller inte. Sköljmedlet vill den inte ta alls. Så efter att ha tvättat en maskin där den inte tog tvättmedlet men det ändå skummade i maskinen (????) så kändes det inte så fräscht att veta att det där var gammalt tvättmedel som är kvar sedan en annan tvättomgång från kanske....1975 så känns det som en hög prioritering med ny tvättmaskin! Dessutom så la dammsugaren av igår. Så det får väl bli en ny sådan också...

Trädgården är ett kapitel för sig. Massa lullullrabatter som pappamannen nu river upp. Ett par idegranar ska också få sätta livet till. Helst innan det kommer bär på dem och lilla prinsessan får sätta livet till! Min trädgårdssyssla är att gräva upp maskrosor. Igår fyllde jag nästan en hel sopsäck med maskrosor. Men det märks inte ens i gräsmattan att jag grävt upp så många!
Så nog har vi att göra. Är ni sysslolösa och har vägarna förbi? Ta med ett maskrosjärn så kan ni få gräva några timmar :-)

*kramar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det löser sig med felia! Inte skoj med sånt strul! Skoj att ni har börjat komma till ro!

EmiliaJ75 sa...

Skönt med lite uppdatering från familjen G! Låter roligt med nytt hus - fast jag är inte helt avis på dina maskrosor...

Kramisar!