fredag 23 maj 2008

Nu törs jag skriva det!

För nu verkar ju allt bara gå med stora kliv framåt! Eller hur, allra bästaste bästisen? Och du ser, även fast han var/är liten(1,3 kg och 36 cm vid födelsen) så är han ju ingen dvärg!
När min mobiltelefon ringer strax efter kl. 07:00 den 23 april och jag ser att det är allra bästaste bästisen som ringer, så knyter det sig i magen. Knappt att jag vågar svara. Och när jag hör en matt röst som säger att hon ligger på sjukhuset så viker sig benen på mig och jag dunsar ner i sängen. Inte blir det bättre av att hon berättar sedan att L´s lillebror föddes med akutsnitt på sändagkvällen. Alltså, bebisen skulle ju komma först till midsommar! Kan ni förstå isklumpen som bildades på en nanosekund i min mage?! Tack och lov så var allt bra med lillkillen. Tack och lov så repade du dig, min allra bästaste bästis också ganska snabbt efter vad som hänt. Du må tro att jag varit (och är) orolig för dig! Det var faktiskt inte förrän du berättade vad som hände (akut havandeskapsförgiftning) och jag sedan låtit det tränga in och pratade med pappamannen om det som det gick upp för mig. Och det var först efter att pappamannen hade tagit orden i sin mun, orden som jag inte ens vågade tänka, som jag insåg; DU KUNDE HA DÖTT!!! Där och då! Och det ger du faaaaan i!!! Kan du förstå varför jag tycker det räcker med två barn för dig ;-)
Nu är ni i alla fall hemma, hela familjen. Jag längtar jättemycket till ni kommer och hälsar på. Och jag får väl säga att jag är lite besviken att du fortfarande inte har mms:at en bild på lillkillen!? *hrmmmpf* Det kanske kommer snart nu då? ;-)

Men hur som helst; Välkommen till världen OSKAR! Världen, förstår du, är den plats vi lever och bor på. Den kan tyckas stor, främmande, kall och ogästvänlig. Men då är det bra att ha världens bästa föräldrar och en massa andra människor runt om sig som älskar dig. Och det, det kan jag lova att du har!

Nu ska jag fortsätta kurera mig och lilla prinsessan från vår halsfluss. Tack och lov slapp hon kåvepenin, som ju smakar pekka som alla som har haft den vet, utan har fått någon annan sorts penicillin. Det går bra att ge hanne den med en spruta, för då sprutar vi bort bakterierna i halsen. Tur man har livlig fantasi *pust*

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Usch, det är verkligen mycket som kan hända under en graviditet (och då ska man först lyckas BLI gravid) och sen under förlossningen. Ibland kan jag tänka att det är otroligt att så många barn föds friska och fina!