söndag 25 maj 2008

På fredag utökas familjen

På både gott och ont. Ser fram emot det men kanske ändå inte... Nu har vi varit utan husdjur i ett år och det är väldigt skönt att inte ha något djur att hänga upp sig och sin tillvaro på, men samtidigt är det ju väldigt mysigt med en liten pälsförsedd varelse. Så på fredag ska vi åka och hämta hem nya familjemedlemmen. En liten vit och röd kissekattflicka. Lilla prinsessan är väldigt förväntansfull! Och det blir ju typ hennes katt. Hennes substitut till häst. För en häst kan vi inte riktigt ha just nu. Även om jag gärna hade haft ett par stycken :-) Men det får ligga på framtiden. Lilla prinsessan ska antagligen börja på knatteridning i höst. Det kommer hon säkert älska! Men fram till lagom för att ha en egen häst, så får hon (vi) nöja oss med en katt.

Mors dag idag... Har inte firats på något speciellt sätt här hemma hos oss. Jag fick i present av lilla prinsessan (och pappamannen) ett par arbetsjeans som jag ville ha, så det var ju perfekt! Nu slipper jag inte undan grovarbete i hus och trädgård längre! Jo, bara så länge jag har halsfluss... Har lite ångest hur jag ska göra med jobb. Egentligen känner jag mig inte speciellt sjuk. Men ibland får jag som frossatacker och mitt onda i halsen har kommit tillbaka lite idag. Jag smittar nog inte längre med tanke på att jag tagit antibiotika i tre dygn, men jag har inte riktigt haft läge att vila varken mig eller halsen/rösten. Lilla prinsessan ska till dagmamman i morgon och en sjukdag hemma i lugn och ro under täcket alldeles i ensamhet lockar. Men samtidigt har vi utbildning i våra lokaler den här veckan och då saknas jag för mycket om jag är borta... Äh, jag får känna efter i morgon!
Som sagt... Mors dag idag. Min kära moder jord har nog ganska precis landat i Santo Domingo, Dominikanska Republiken, nu. Det var ju dags för lillasyster K och lilla Muffin att åka hem dit igen. Nu dröjer det ända till början av december innan jag träffar dem igen... Kära Moder Jord kommer hem om två veckor igen. Jag hade verkligenverkligenverkligen också behövt åka till Västindien nu. Jag är blek som en albyl i en Aladdinask. Och lite miljöombyte hade säkert också gjort gott. Men, men... vi åker ju dit i februari! Det är ju bara 8 månader kvar ungefär. Det är ju inte länge alls! Inte länge alls *ironi*. Men tiden kommer säkert gå rasande fort. Vi har på allvar börjat planera för nya köket nu. Ska begära in offerter från några vvs:are och kolla när de är tillgängliga. Elektriker har vi redan en (hoppas jag!). Så vi kommer ha fullt upp här om ett tag. Men det kommer bli sååååå fint!



*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Åh, en liten kissekatt! Så mysigt. Jag såg faktiskt en söt annons i HD på en liten unge som var röd, kanske det är den som hamnar hos Y-L?
KRAMISAR