fredag 3 juli 2009

Aaaaattack!!!

Nu jäklar slog jag tillbaka! Efter att ha blivit hotad av både städpatrullen från TV´s "Rent hus" och Anticimex saneringsteam ;-) så gick jag själv till motattack på huset alla dammråttor i dag!
De luddiga tussarna anföll från alla håll, men jag var starkare och hade mer kraftfulla vapen! Så efter några timmars svettig kamp så har jag vunnit! Huset är städat och tvättmaskinen snurrar på för fullt nere i källaren! I efterhand känns det nu otroligt skönt! Jag minns inte när jag dammsög sist. Det kan vara två veckor sedan men likagärna tre... Usch. Inte alls likt mig att ha så skitigt hemma, men vem har egentligen lust att städa när sommaren går på högvarv?!
Nu är det rent och fint igen. Pappamannen har tagit med sig lilla prinsessan (för dagen klädd i rosa t-shirt, rosa tyllkjol och clogs :-)) till apoteket (flera dagar i fuktig bikini är inte snällt mot de nedre regionerna...) och vidare till Netto för att handla choklad till dagens dessert som blir foliegrillade bananer fyllda med choklad! Nå´t får man ju hitta på med bananerna när man inte hinner äta upp dem innan de blir brunprickiga i skalet!
Härligt med sommarvärmen som inte ger sig! Och vi har så´n tur att det ser ut som att lagom till det lite sämre vädret kommer hit ner till Skåne, ja då åker vi till Stockholm och där ska det vara fint väder! Härligt härligt!
Nu kom resten av familjen hem igen! Dags att förbereda middagen!

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Nicke ska dra ett varv med dammsugaren i dag (får ju inte pga ryggen...) men det får räcka så länge solen är framme!