fredag 17 juli 2009

Nu har jag fått en ny!

Kudde alltså! Idag hade de fått in nya kuddar på Ikea! *glad* Tänk att det inte behövs så mycket mer än det för att få mig glad igen! Nu slipper jag känna mig tröttare på morgonen när jag vaknar än vad jag gjorde på kvällen när jag gick och la mig!

Annars kan jag sammanfatta mitt liv som följande:
Har varit på tre arbetsintervjuer sedan mitten av maj. Ingen har resulterat i ett jobb för mig. Vad är det för fel på mig då?
Jag har kommit in på en utbildning (företagsekonomi), men jag vet inte om jag är sugen på att plugga i 3 år (+1,5 för att komplettera med bl.a. nationalekonomi) för att sen ha en studieskuld på ca 225 000 som beräknas vara slutbetald 2036!
Jag är på reservplats 17 för en utbildning som läkarsekretare. Känns mer roligt och dessutom är jag klar efter 60 veckor och då har jag haft praktik i 20 veckor av de 60!
Vi får troligtvis tillträde till vår totalrenoverade lägenhet den 7 augusti.
Jag borde verkligen ta tag i alla tvätthögar i tvättstugan...
Jag borde även börja ta tag i alla grejjer och sortera efter "bortskänkes", "säljes" och "sparas" och sedan verkligen se till att "säljes" blir sålt och "bortskänkes" blir bortskänkt.
Jag borde verkligen rycka upp mig. Klippa mig och skaffa ett jobb. Fast vinna högvinsten på Lotto i morgon hade varit mycket mer intressant...

Ärligt, jag vet inte vart jag ska börja. Eller med vad. Därför gör jag just nu inget alls. Vilket iofs är skönt. Men väldigt olikt mig.

Snart dags att inviga nya kudden. Hoppas den blir värdig ersättare för min gamla favorit!

*kramar*

3 kommentarer:

Stefan o Becka sa...

Åter igen får du oss att le när vi läser din blogg!!

Vet vad du menar med din kudde, har fortfarde kvar min första "vuxenkudde" från det att jag var ca 10 år!!
Den är underbart "rätt" i hårdhet, mjukhet, fluffighet och vet mina drömmar (men skvallrar inte om dem)!! :-)
Hoppas att din nya kudde ger dig lugna nätter och sköna drömmar!

Tack för uppmuntran!

Många kramar

famgranath sa...

En kudde är viktigare än man tror!
Ang utbildning så har jag oxå funderat på att utbilda mig till läkarsekreterare, eg skulle jag vilja bli undersköterska, men vi har inte råd med några studier för tillfället...

EmiliaJ75 sa...

Härlig sammafattning av ditt liv vännen!
KRAM