torsdag 2 juli 2009

Semestertider

Nu har pappamannen gått på semester. Fyra veckor ska han ha och en är snart över... Tiden går lite för fort ibland. Jag då? Nej, jag har inte semester... jag är fortfarande mellan två jobb. Men semestertiderna märks av även för mig. Det finns i princip inga nyinkomna jobb att söka. De som finns har jag redan sökt. och ja, jag var faktiskt på en intervju i måndags och får besked under nästa vecka om jag får gå vidare i sållningen.
Annars har vi tillbringat stora delar av dagarna på stranden. Lilla prinsessan är som en liten fisk! Själv tycker jag fortfarande att det är lite kallt i vattnet, men doppar mig ändå för att kyla ner mig lite. Det är ju hett så det förslår! Men jag klagar inte! Det är ju det här jag längtat efter, och jag njuter verkligen! Solbrännan börjar ta form på oss allihop!
Men trots semestertider så har vi en hel del inbokat. Vi har varit på stranden, som sagt var. I tisdags var vi iväg och cyklade dressin! Det var jättemysigt och lilla prinsessan njöt av utflykten!
På lördag är det dop på förmiddagen och vi ska åka på marknad på eftermiddagen/kvällen, söndag kommer nya husägarna hit och ska lära sig pannan, måndag kväll ska jag dra iväg Bea ut på stan med minigolf och fika i Norra hamnen.
Annars ser jag fram emot vår, numera, årliga sammankomst hos E. Ett gäng härliga, numera, mammor! När vi började träffas för ca 6 år sedan så hade vi alla mer eller mindre svårigheter med att få barn. Men allt eftersom åren har gått så har det blivit fler och fler barn! Vi är 5 tjejjer med hittills 9 barn som träffas! Utav dessa barn är det två tvillingpar!
På torsdag åker vi iväg på Hufvudstadsvisit med ett par stopp på vägen hem. Ett ska bli riktigt roligt då vi ska stanna och hälsa på hos min, men framförallt pappamannens, lumparkompis!!!

Dessutom vet vi nu vart vi ska bo! Det blir till en hyrestrea på 87 kvm här i B-håla. Vi var på besiktning av den idag och när vi flyttar in så kommer den vara i princip i nyskick! Den ska målas om (vi valde att måla allt vitt) både tak och väggar i alla rum. Vi får nylackade köksluckor (vita de också), ny spis/ugn, ny toastol, parkettgolvet slipat och lackat. Antagligen blir det ny kyl och frys också! Sen ska vi själva handla laminatgolv och lägga in i sovrummen, hallen och köket så vi slipper de fula plastgolven!
Preliminärt börjar vi flytta in kring mitten av augusti!
Det känns helt Ok, faktiskt. I och med att det blev i hyresrätten vi ska bo så har vi börjat forma oss en livsplan som vi hoppas ska bli genomför! Kanske som vår 35-årsdagspresent till oss själva...? Livsplanen håller vi lite för oss själva till dess att vi spånat vidare på den och verkligen kollat upp möjligheterna. Det har vi inte riktigt tid med nu.

*kramar* och glöm inte dricka ordentligt i värmen!
P.s. foton från de senaste dagarna kommer! Ska bara få in dem i min dator!

3 kommentarer:

famgranath sa...

Så skönt att ni hittat bostad nu. Stort tack för att du "släpar" iväg mig ut på äventyr! Ska bli skoj! Låter spännande med livsplanen!

Nina sa...

Ja nu närmar det sig den årliga träffen och det ska bli SÅ mysigt! Jag lär dock vara vitast i gänget, jobbar ju min sista dag idag och med mina icke-existerande pigment och kommande lågtryck så lär jag inte hinna jobba upp någon bränna tills på onsdag... Men, jag är ju ledig iaf och det ska bli UNDERBART!

Ha en fin helg så ses vi i nästa vecka!

KRAM

Stefan o Becka sa...

Skönt att höra att det äntligen löst sig med boendet!
Nu kan Ni njuta av ledigheten och vädret lite extra!!