söndag 19 juli 2009

Dansa naken i regnet

I morse vaknade vi till ett regntungt och åskfyllt väder. Vad göra? Jo, dra igång med storstädning! Det var svettigt kan jag lova! Trots att regnet öste ner så var det varmt! Helt plötsligt fick jag bara en sån otrolig längtan efter att få känna regnet ösa ner över mig. Jag fick en sån otrolig längtan att ta med mig lilla prinsessan ut och dansa runt naken i regnet! Det ska väl alla barn ha fått uppleva?! Ja, jag hade nog inte dansat naken, men i bikini i alla fall! Men så när jag var klar så var regnandet också klart. Snöpligt!
Sen ringde favoritfaster M och ville låna lilla prinsessan. och ja, det fick hon. Så då blev vi barnlösa och är det tills i morgon. Och tänk vad mycket vi har fått gjort här hemma nu! Vi har varit iväg och beställt vårt nya soffbord! Gått igenom kartongerna i källaren och fått sorterat i "säljes", "sparas" och "bortskänkes"! Underbart!
Jag är grymt imponerad över att vi, under våra 11 år ihop, inte har samlat på oss mer "bra att ha" än 5 kartonger som står i källaren! Och av dem är det 1 som är julsaker. Slit-och-släng, det är vi det! Allt annat vi har i huset är sådant vi använder. Behöver jag säga att jag verkligen inte är något fan av att ha massa saker?!
Nu har jag nästan 30 olika auktioner igång på Tradera och pappamannen håller på att slänga ut saker på Blocket! Det gäller att anpassa sig för ett liv på 87 kvm från nuvarande nästan 200 kvm :-)
Blir svårt att sova i natt utan att kunna gå in och pussa på liten prinsessa. Saknar henne jättemycket och längtar till i morgon när jag får hem henne igen!!

*kramar*

Inga kommentarer: