onsdag 5 augusti 2009

Bradag i dag :-)

Idag har varit en riktigt bra dag! Fick sola i en dryg timme på morgonen, ordnade med all tvätt, duschade, bakade kladdekaksmuffins, fixade lunch och bryggde kaffe. Sen kom finaste L och fikade med mig! Lilla prinsessan skötte sig ganska bra, såklart lite uttråkad men ändå... L och jag fick pratat i kapp en massa (väntar mig en rapport i morgon!). Sen fick jag, tack o lov, en tid hos massören nu i kväll! Så efter middagen stack jag i väg. En jättetrevlig tjej som fick äran att knåda mina ömma skulderblad/axlar/nacke/huvud. Hennes ord när hon var klar: "jaha.... det här var minsann en spänd tjej!" Hon satte diagnos på snabbare än vad säkert neurologen kommer att göra: sönderstressad! Och ja, jag vet så väl att hon rätt, men väljer att blunda för det. Om inte jag gör "allt", vem ska då göra det? Det har varit mycket och är mycket. Även om jag har lärt mig att säga nej och delegera så måste jag också lära mig att säga nej även till roliga saker. Men jag blir stressad även om jag har inget att göra. Då påbörjar jag massa projekt i stället. Gärna flera stycken samtidigt! That´s me!
Så jag fick lite bannor och lite goda råd och en ny tid om drygt två veckor. Hon fick iaf löst upp lite spänningar!
Men det har varit en bradag i dag! Solen har skinit, trevligt sällskap och framförallt; ingen huvudvärk på hela dagen!!

Nu ska jag strax krypa ner i min säng och sova! I morgon är det dags att träffa en annan L och hennes finfamilj! Äntligen är de hemma från semestern så lilla prinsessan och S kan leka igen!

*kramar*

2 kommentarer:

famgranath sa...

Så skönt att du fått slippa huvudvärken!!

EmiliaJ75 sa...

Jag tror massage kan göra dig gott! Hoppas du slipper huvudvärk.
Kram!