måndag 24 augusti 2009

Jag tror jag har tröttnat lite

överhuvudtaget på allt... Är trött på att vara arbetslös, är trött på att alltid få samma negativa svar på varenda ansökan jag skickar iväg eller intervju jag är på. Jag är trött på att vi fortfarande inte har hittat det huset vi letar efter och att varenda visning vi har varit på sedan i typ april har varit en besvikelse. Jag är trött på de ständiga bråken och sammandrabbningarna med lilla prinsessan. Jag är trött på att blogga... Jag orkar inte dela med mig av mig själv längre.

För att citera en person, som jag följt internetvis i över fyra år, en kvinna som jag beundrar i mångt och mycket. Och när jag läste hennes "avsked" i hennes blogg, så föll en pusselbit på plats i mitt eget bloggande. Så här skrev hon:

"Riktig. Det är det jag vill vara. En riktig människa med riktiga relationer och riktig kommunikation. Inte leva ett parallellt liv på nätet. Inte ha ett särskilt slags rum för relationer och kommunikation utanför mitt riktiga liv. Jag vill leva fullt och riktigt, mitt i mitt eget liv."

Så nu kommer jag att lägga ner mitt skrivande här. Jag vill att de som verkligenverkligen bryr sig om mig, är mina riktiga vänner och på ett genuint sätt är intresserade av mig och min familj har en riktig och levande relation och kommunikation med mig/oss.
Jag har alltid bloggat för min egen skull, som min dagbok. Men dagbok kan jag skriva ändå. Sen har bloggandet även varit ett sätt för mig att dela med mig till familj och vänner om vår/min vardag (och även en hel del andra galna tankar, åsikter och funderingar...) och få era reflektioner tillbaka i form av era kommentarer. Men jag vill ine ha det så...
Jag behöver också vara på riktigt! Vårda mina riktiga relationer. Vårda mig själv. Vårda min familj. Vårda mina riktiga vänner.

Så... Tack alla ni som läst och följt min blogg.

*kram* och godnatt!
Over and out

8 kommentarer:

Tessan sa...

Sköt om dig, tösan. Jag hoppas du blir sugen på att blogga nån gång igen, för jag trivs här i din blogg.
Lycka till med jobb- och hussökandet.
Stor kram från södra Skåne!!

Stefan o Becka sa...

Du ska alltid göra det som känns rätt!
Kommer att sakna din blogg - jättemycket - men kan förstå ditt beslut!
Hoppas att du orkar ge dig på det igen någon gång, eller skriver någon bok eller så vi kan läsa och känna igen oss i!

Vill dock inte släppa dig helt och hoppas att Ni kan komma på besök någon dag. Kanske den 19? :-)
Vill du så håller vi gärna kontakten med dig!

Stora kramar

EmiliaJ75 sa...

Det var ganska genomtänkta ord bakom dessa raderna. Jag kommer dock att sakna dina blogg!
Men hörs lär vi så klart göra ändå.
Kram!

Nettan sa...

Klart att du ska göra det som känns rätt för dig gumman! Jag hoppasså att allt det som är negativt snart blir positivt, att jobbet faller ner i ditt knä och att ni snubblar över det perfekta huset!

Kram

Nina sa...

Jag respekterar ditt beslut men gillar det inte... ;-) Skämt åsido, är det så du känner så är det så du ska göra! Om inte annat så ses vi väl en gång om året i Gantofta. :-)

Ha en fin dag, helg och höst!
KRAM

Saring sa...

Kram till dig, finis. STOR kram.

Tessan sa...

*saknar*

Anonym sa...

I want not concur on it. I assume nice post. Expressly the title attracted me to study the sound story.