torsdag 20 augusti 2009

Det är lite exotiskt

att bo i en hyrestrea i B-holm city! Igår när vi var ute på lekplatsen så saknades bara palmerna och kamelerna så hade man lätt kunnat tro att vi befann oss i något arabland istället för på vår egen gårdsplan... Behöver jag säga att jag INTE trivs? Inklämda på 87 kvm på andra våningen. Visst, här är tyst och lugnt och jag ska väl egentligen inte klaga, men jag är ingen lägenhetsmänniska!
Jag var hos neurologen igår. Hon gjorde en uppföljning på den neurologiska undersökning som gjordes när jag blev inlagd. Klar förbättring och absolut inget att anmärka på. Jag är friskförklarad! Och jag får massor av frågor om vad som var felet, men det går inte att säga! Det finns inget svar. Den skiktröntgen och kontraströntgen som gjordes när jag var inlagd visade inte på något konstigt; ingen tumör, ingen propp, ingen blödning och ingen stroke. Inget konstigt på några vener och artärer. Lumbal punktionen visade på en ryggmärgsvätska som var klar, med helt normalt cellantal, inga bakterier och inga virus. Det fanns inga tecken på inflammation eller infektion. Slutsatsen som kan dras är att min kropp slog bakut av någon anledning. Möjligtvis stressbetingat. Hur som helst så bokade neurologen in mig även för en magnetröntgen men det är minst 6-8 veckors väntetid. Men jag är lika övertygad som hon om att den inte heller kommer att visa på något konstigt.
Jag får helt enkelt bara konstatera att det här hände mig, var oerhört obehagligt och jag var fruktansvärt rädd, men det var inget farligt och nu mår jag bra igen!
Nu ska jag njuta av livet. Vi har lite framtidsplaner och drömmar, inget bestämt men vi får se vad som händer!

Snart dags att hämta Ongen från dagis. Tror vi får gå ut till lekplatsen idag med... om vi inte blåser bort för det är hemskt vad det blåser idag!

*kram*

4 kommentarer:

Smaulandskan sa...

Härligt att höra att allt är OK nu! Njut av din exotiska, tillfälliga (?), boplats och ha en fin helg!

EmiliaJ75 sa...

Nej...lägenhet är väl kanske inte det ultimata att bo i. Men se det som en tillfällig lösning=)
Vad skönt att du blev friskförklarad, försök nu ta det lugnt och kanske gå på massage regelbundet. Så kanske du kan slippa huvudvärken!

Stefan o Becka sa...

Skönt att höra att du är ok!
Stress kan ställa till med mycket, men samtidigt så är människokroppen fortfarande ett mysterium ibland och ingen kan svara på vad den får för sig!

Du/Ni får hitta något att skingra tankarna med.
Vi skulle kanske........ nja vänta ett tag så förstår Ni vad jag menar!
*smilar*

Linda sa...

Ja...förstår dig, kan inte kännas sådär trevligt, ni hade ju det finaste huset! Men det kan bara bli bättre eller hur?

Precis, kroppen vet hur den skall reagera om man inte gör det själv...

Ses imorgon!