tisdag 4 augusti 2009

Jäkla huvudvärk!

Man blir så "handikappad" när man har huvudvärk. I alla fall blir jag det. Och trött, trytande tålamod, irriterad och allmänt tråkig. Mer än vanligt ;-)
Har redan tagit två citodon och det verkar inte ge med sig alls idag. Bäljar kaffe också för koffeinets skull. Sover bra på nätterna och får faktiskt mina 8 timmars sömn, så det är inte brist på det heller. Lilla prinsessan är så go och låter mig få vila.
Fick ett kort sammandrag av min tid på medicin akuten idag. Där stod det också i klartext att röntgen inte hade visat på något onormalt. D.v.s. inga tecken på propp, blödning eller tumör och att även ryggmärgs vätskan var helt ok. Men vad fasiken är det då?! Verkar som det kommer ta tid med att få komma till neurologen... Jaja, jag har ett 100-pack med citodon här hemma :-) Hoppas de räcker tills det är dags för neurologbesöket!

Vi var uppe i vår "nya" lägenhet i går... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... D-E-P-P-I-G kanske är ett bra ord? Visst, det var fint vitmålat både tak och väggar. Vi ska få ny toasits och nya köksluckor. En ny spis stod i hallen, men en i budgetklass... Vanliga sådana här gamla plattor och inte ens en varmluftsugn... Ja, jag är lite bortskämd med att ha haft det så det känns som att gå tillbaka till stenåldern. Men den är ny iaf!. Ny kyk och frys får vi också. Wow!
Men trots att det är nymålat och parketten nyslipad och lackad så luktar det inte fräscht. Inte nymålat. Bara gammal nikotin... Och nu är det var så fint vitmålat, ja då riktigt lös det nikotingult om garderobsdörrar, innerdörrar och ytterdörrar! Det får vi nog leva med. Tyvärr! Jag tycker det är märkligt att det är tillåtet att röka inne i en hyreslägenhet?! Men, men... vi hoppas vi slipper bo där så himla länge. Hoppas på att vi hittar DET boendet inom snar framtid.

Nu, ryggläge på soffan med en kopp kaffe vid sidan om mig på bordet! Lilla prinsessan leker just nu jättefint med sina dockor. Gäller att passa på!

*kramar*

2 kommentarer:

famgranath sa...

Tycker synd om dig!! Säg till om du vill ha hjälp med ngt eller bara sällskap en dag!
Tråkigt att ni blev lite besvikna över lägenheten, hoppas ni hittar "det" boendet snart

Linda sa...

Men...hoppas ni känner annorlunda när ni får dit era möbler och så...jag har hittat The House, i Mörarp av alla ställen ;-) Enplans, nyrenoverat, preeecis som jag vill ha det...suck...*drömmer vidare* :-)

Ses snart!