onsdag 12 augusti 2009

De röda stövlarna...

Kommer aldrig att snyggt appliceras på mina fötter! Provade dem idag... B-E-S-V-I-K-E-L-S-E!
De såg ut som ett par röda gummistövlar uppifrån, inte snyggt! Och sen det vanliga problemet jag har med stövlar; jag är för smal över vristen och vaden (eller så är stövlarna för vida...?) men det är inte snyggt när skaftet liksom korvar sig längs benet...
Om jag blev besviken så blev lilla prinsessan desto gladare! Hon fick massa nya leggings och tunikor/klänningar! Och bara för att hon var så extremt snäll, go och medgörlig så fick hon också den lila "ballerinaklänningen" med Hello Kitty på som hon har trånat efter såååååå himla länge nu!
Skulle egentligen ha spenderat pengarna inne på Ikea, men där är så förbaskat rörigt och absolut supertunt i sortimentet nu när de bygger om, så jag får väl köra till Malmö en dag nästa vecka och handla på Ikea där... Får ta det absolut nödvändigaste i morgon, som jag faktiskt såg i dag att de har hemma det jag ska ha!

Psykologbesök nr.2 för lilla prinsessan idag. Hon träffade Eva idag igen och nu fick jag och pappamannen vänta utanför, så jag vet egentligen inte vad de arbetade med idag! De byggde med klossar och ritade, så mycket fick jag fram iaf :-)
Vi ska ha två sammanfattningsmöten ihop med Eva, då ska hon ha sammanställt alla resultat och kan presentera sin "bedömning" för oss. Känns jättebra! Eva nämnde idag att hon återigen hade testat lilla prinsessan både för sin åldersgrupp och upp till 7 år, och vår Onge ligger i den högre klassen. Fast som jag sagt innan, dum är hon inte! Och som Eva också uttryckte sig; hon är lite för smart! Och det är väl bra, men det kan också göra att hon låser sig, blir besviken på sig själv etc. Hon har en "för stor rock" på sig, som Eva sa. Och det är jag väldigt beredd på att hålla med om! Men hon har själv tagit på sig den och vi som föräldrar har fått hänga med! Vi har aldrig puschat henne framåt utan mer stöttat henne i hennes framsteg.
Men det ska bli otroligt spännande att få veta resultaten när vi träffas nästa gång!

Nu ska jag knapra ett piller, huvudvärken är tillbaka med full kraft! Lilla prinsessan ska få titta på en film...

*kram*

4 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Jag läser med stort intresse om lilla prinsessan! Vad bra att ni kommit så långt med utredningen.
Hoppas nu din huvudvärk släpper! Det var väl i dag du skulle i väg?

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Jag tvärtom-problemet, har spelat fotboll och det är ingen höjdare för vaderna... hittar knappt ett par stövlar jag får ner benen i...

Vår minsting är också lite för smart... han är 2 men utmanar lätt storebror på 5½ år... Dock så hänger motorik kvar på 2-årsstadiet *konflikt*

Smaulandskan sa...

Härligt att ni kommer vidare i utredningen. Att hon är smart har väl ingen någonsin betvivlat? Man måste ha en del innanför pannbenet för att komma med sådana kommentarer som hon gör och ibland medvetet reta sina föräldrar. :-)

Trist med huvudvärkens återkomst! Vad är nästa steg i den utredningen?

KRAM

Smaulandskan sa...

Hur har det gått för dig med huvudvärken? Det var länge sedan du uppdaterade nu och jag har tänkt på dig.

KRAM