måndag 10 augusti 2009

Remissen kom idag!

På onsdag nästa vecka ska jag till neurologen. Känns ok, men nu har jag ju inte haft ont i huvudet på en vecka! Ja...jo.. fick lite i dag men konstigt när Ongen måste säga spade så fort jag säger kratta!
Idag var vi förresten iväg till barnpsykologen också då även lilla prinsessan var med. Det var första steget i hennes "basutredning". Det gick väl ganska ok... Psykologen, Eva, gjorde tester på upp till åldersklassen 7 år! Det gick alldeles galant! Fast osmart har vi ju aldrig kallat henne, precis! Men Eva gjorde det mest för att det rullade på helt ok och så ville hon kolla om det bara var en tillfällighet att lilla prinsessan studerade in sig på detaljer (som tydligen inte är "normalt" för ett barn i hennes ålder) och att hon "hakade upp sig". Efter en stund märkte både pappamannen och jag att det nog inte skulle funka riktigt lika bra så länge till! Och mycket riktigt, hon började skruva på sig, svara irriterat, tappa fokus och koncentration. Sen började hon flippa ur på riktigt och visa väldigt mycket av sitt "riktiga" jag. Dock inte lika mycket som hon flippade ur sedan under eftermiddagen, men Eva fick ändå se ett ögonblick av vår verklighet... Vi fortsätter på onsdag. Så det blir skytteltrafik för mig fram och tillbaka till lasarettet...
Och nu över till något helt annat! I morgon är det dagisdags igen, efter drygt 7 veckors sommarlov! Äntligen! Tycker både jag och lilla prinsessan. Sen kommer Mia hit och hjälper mig att börja packa. Vi flyttar ju faktiskt på lördag...?!
Och ytterliggare något annat! Jag såg idag de mest amazing snygga röda skinnstövlarna! Jag måste ha dem!!! måstemåstemåste...

*kramar*

2 kommentarer:

Martini sa...

De där stövlarna kommer att bli dina, bara så du vet!

EmiliaJ75 sa...

Vad bra att ni får hjälp hos barnpsykologen. Väldigt intressant att få höra/läsa om hur det går.
Kram!