torsdag 6 september 2007

Kände för lite förnyelse

Så jag bytte helt enkelt bloggställe. Och genast känner jag mig lite uppfriskad (not!), men det är ju en helt annan historia. Det kan ju bero på den analkande förkylningen som jag har kännt av hela dagen med ett trevligt svidande i halsen. TACK! Älskade lilla dotter för att du delade med dig av snor och halsont till din lilla mamma!
Den här veckan har varit lite märklig... Alla veckor är väl i och för sig mer eller mindre märkliga, men denna har varit osedvanligt märklig. Det började i måndags (eller faktiskt redan i söndags) med att jag fick ringa mitt jobb och säga att jag tar min lediga dag då istället för som i morgon (fredag). Detta pga att lilla prinsessan (ja, Ylva-Lie då alltså) var genomförkyld. Detta innebar en dag full av snor, nysningar och allmänt kink. Tisdagen var en vanlig dag på jobbet för mig med undantag att jag fick stressa hem till en snorig prinsessa för att lösa av hennes pappa som bytat så han istället jobbar kväll. Ja, vad gör man inte för att slippa VAB?!
Något som jag märkte då under tisdagen, var att äta middag ensam med prinsessan var en ren fröjd. Vi brukar annars ha fullt tjo och stim vid våra middagar. Full middagsunderhållning med allt i från tappa (läs kasta) mat lite hur som helst omkring sig, tjata, skrika, kladda, klättra runt, stå upp, ha fötterna på bordet. Allt detta är givetvis helt oacceptabelt och givetvis är det prinsessan som står för "underhållningen" och mamman och pappan som står för tjatet, bedjandet, trugandet och i viss mån även skällandet som oftast resulterar i illvrål och darrande underläpp och stora krokodiltårar.
Hur som helst, lilla prinsessan och jag kunde under tisdagen och även onsdagen äta middag i lugn och ro. Hon slevade in och aldrig att jag behövde tillrättavisa henne. Hmmm, lite märkligt... Skulle hennes "normala" middagsbeteende enbart bero på att pappan satt med vid middagsbordet?! JA, uppenbarligen! För idag kom pappan hem lagom till middagen och vi fick vår vanliga dos av middagsunderhållning! Jag blir GALEN!!

I övrigt så har det under veckan blivit mindre snor och nysningar från prinsessan men desto mer av samma vara på mamman. Idol har återigen börjat på TV och det är ju underhållande på mer än ett sätt. Har faktiskt funderat på att göra ett försök på nästa års audition. Jag menar, min repertoar på "Trollmors vaggvisa", "Lille katt" och "Byssan lull" hade säkert gjort stor succé hos Swartling och co. Kan andra, så kan jag!

*kram*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så skoj med ny blogg! Har ju saknat dina inlägg :-)

Åh, snor snor...hoppas du inte mår alltför dåligt så du kan komma på söndag...väl?

Krya på!

Kramis

Anonym sa...

Nedanstående var från mig...

Anonym sa...

Nästa gång blir det fanimej VAB!