fredag 28 mars 2008

Med ett lyckligt fjortisleende

sätter jag mig i soffan kl.20:00 på torsdagkvällen. Slår på kanal 5 och suckar djupt och lyckligt när min senaste hunk dyker upp i TV-rutan. Pappamannen skakar på huvudet och suckar djupt. Åt mig. Ja, men vaddå?! Han är ju bara snygg! Och singel, fast det är ju inte jag. Plus att jag måste inse att tiden står inte still. Jag blir äldre för vart år och jag är inte 21 längre. Det är inte lika roligt längre att inse att de hunkar man spanar på faktiskt är ett antal år yngre än mig själv. Men visst är han snygg? Och maskulin? Och bara helt underbar i sin ironiska humor?

Nils i Kustbevakarna ( I lööööve)

Men tänk om jag hade varit 21. Då hade jag skaffat mig en båt och seglat ut i Stockholms skärgård och kanske försatt mig i en nödsituation så hade Nils fått komma och rädda mig! *suck*

Nä, dags att komma tillbaka till verkligheten. Jag får slå upp Elloskatalogen istället och hitta en manlig kostymmodell att tråna efter istället. Eller titta på Dressmanreklamen på TV. Det är väl mer rätt ålderskategori på hunkar för mig?

Eller så får jag helt enkelt inse att gräset inte är grönare på andra sidan. Jag har ju en rätt OK pappaman i mitt liv. Kanske inte hunkarnas hunk, men hunk nog för mig! Lavv ju, darling! *puss*

Fast visst hade det varit härligt om kunde vara 21 år igen. Bara för en kort tid...

*kramar*

1 kommentar:

Anonym sa...

Njäe, inte helt i min smak. Men, det hade väl gått en lördagskväll. Eller ja, en onsdagskväll oxå ;-)
Annars är det Persbrandt och åter Persbrandt som huserar i mitt hjärta, haha!

Trevlig helg!

Kramar från hon med ögat :-)