lördag 13 juni 2009

1/3 av mitt liv i siffror

  • Pappamannen och jag har varit tillsammans i 11 år
  • Vi har varit förlovade i 8,5 år
  • Vi har varit gifta i 4,5 år
  • Vi har bott på 7 olika adresser (snart vår 8:e)
  • Vi har/har haft 7 olika bilar (har precis köpt nr.8)
  • Vi har/har haft 4 motorcyklar
  • Vi har/har haft 6 pc/laptops
  • Vi har/har haft ??? mobiltelefoner
  • Pappamannen har/har haft 1 jobb
  • Jag har pluggat i 4 år
  • Jag har haft 6 jobb
  • Jag har/har haft a-kassa vid 2 tillfällen
  • Vi försökte få barn i 2 år
  • Vi har 1 barn på 3,5 år
  • Vi har fått 1 missfall
  • Gjort 2 syskonförsök
  • Vi har/har haft 5 barnvagnar
  • Vi har varit med om 4 dödsfall i närmsta familjen
  • Vi har varit med om 5 födslar i närmsta familjen (snart 6)
  • Vi har varit på 4 bröllop
  • Vi har varit med om 2 separationer i närmsta familjen
  • Vi har varit med på 5 studentskivor
  • Vi har haft 5 katter, 2 fiskar, 1 mal och1 kanin

Det här kom vi att tänka på igår när vi själva kom på hur 17 det måste se ut i utomståendes ögon med alla våra husköp, bil- och motorcykelköp och efter att vi precis köpt oss varsin ny mobiltelefon fast att vi redan hade vars en... (Sen kom jag att tänka på allt annat vi upplevt ihop under våra 11 år tillsammans, men det är en annan 5:a). Men ärligt, man kan inte spara sig ur en finanskris. Vi tar bara vårt ansvar som medborgare och hjälper till att konsumera Sverige ur finanskrisen ;-). Vi förväntar oss ett samtal från finansmininster sen där han tackar oss för att vi, trots att vi egentligen inte har råd, aldrig har slutat att konsumera, att vi har bidragit till att Sverige har kommit ur krisen ;-). Eller... det funkar inte så?

*kramar*

2 kommentarer:

famgranath sa...

Ny bil! Vad blev det denna gången?? Har ni Peugeot:en kvar?

Nina sa...

Om det funkar för er så varför inte? Man känner ju sin egen plånbok bäst. :-)

Kram!