lördag 13 juni 2009

Besprutade

Slölördag på riktigt. Och jag har verkligen fått påminna mig själv hela dagen om att det är faktiskt lördag! Har haft för mig att det är söndag...
Sen frukost och sen duscha och klä oss. Vi åkte förbi Shurgard och pratade med dem. Blir det trots allt en hyresrätt så måste vi magasinera en del grejjer (typ hammock, utemöbler, en soffa etc.) och sen vidare till Jorden Runt vaccin för deras Drop-In så vi äntligen fick tagit den tredje och sista Twinrix sprutan. Så nu har vi 25 år skydd mot hepatit A och 15 år mot hepatit B. Känns tryggt inför kommande resor.
Vidare en sväng på Väla för att reda ut lite frågetecken angående våra mobilabonnemang hos 3. Vi har nu ordnat det så att vi kommer ha hemtelefonen kopplad till mitt mobilnummer. Det innebär ingen förändring alls för alla som i fortsättningen slår vårt hemnummer. Mer än att man kommer till min mobil. Det kostar precis som vanligt när man ringer till ett fast nummer för den som ringer till vårt hemnummer. För oss innebär det att vi slipper betala den fasta avgiften för abonnemanget hos Telia (förlåt... Felia ;-)). Plus att vi (jag) alltid är nåbar! Både på mitt mobilnummer OCH hemnumret! Så nu har vi hemtelefonen i mobilen (min), vars en ny mobil med abonnemang och mobilt bredband hos 3 och det kostar mindre än vad det gjort tidigare för oss när vi har haft fast telefon och bredband samt två kontantkort hos Telia!
Sen vidare till Familia för en fika och så lite mathandling på Ica innan vi körde hem och dumpade våra rumpor i soffan och mös! Och där blev vi kvar till s det blev ett avbrott för middag innan vi hamnade i soffan igen. Trötta familjen på riktigt :-)
Nu sover 2/3 av familjen Kaos. I lilla prinsessans säng... Kanske jag får ha hela storsängen för mig själv i natt?!

BTW... midsommar? Vart firar man det då?

*kramar*

2 kommentarer:

Stefan o Becka sa...

Låter som en perfekt dag.
Tror dock att Ni blir alla tre i stora sängen till slut!?

Kramar

EmiliaJ75 sa...

Låter ganska smidigt att ha telefonnumret kopplat så!
Midsommar? Låter bekant....är det den dagen som brukar regna bort?!