måndag 22 juni 2009

Väla ToR

Ja, jag vet att vi inte ska ta med vår lilla prinsessa till köpcentra eller andra miljöer som kan leda till urladdning, frustration och bråk. Men har jag ett ärende att sköta och är ensam hemma med henne så har jag inget val. Tyvärr. Så vi åt lunch och satte oss i bilen och körde iväg. Kommer fram och ser att jäklars, jag har glömt vagnen! Kundvagn är bara att glömma då jag vet att det kommer bli bråk för hon ska stå i vagnen, stå på sidan av vagnen, sitta på barnplatsen, stå i vagnen etc. etc. Ok, hon lovar dyrt och heligt att hon ska hålla mig i handen och vara en riktigt snäll tjej. Jag har inte ordat om någon belöning men tanken är en glass med strössel på efter att jag har fått uträtta mitt ärende.
In i första butiken och där håller en skyltdocka på att få armen amputerad... *suck* börjar bra det här (ironi i överflöd!!!). In i nästa butik. Hittar det jag letar efter och släpper hennes hand för två sekunder, vänder mig om och tar upp jeansen och vänder mig igen för att ta henne i handen. Hon är borta! Hur är det möjligt?! Hittar henne krypandes mellan provrummen... Lägger tillbaka jeansen och går ut ur butiken och bannar henne att hon försvann trots att hon lovat att vara bredvid mig hela tiden! Säger till henne att försvinner hon igen så, så åker vi hem igen! In i nästa affär och hon släpper min hand och innan jag hunnit blinka är hon väck!!! Hur f*n går det till egentligen! Letar som en galning bland människor och kläder och till sist hittar jag henne! Tar tag i hennes arm och går mot utgången med en illvrålandes unge. Snacka att folk ätit glosoppa till lunch! Men, vad ska jag göra?! Ut till bilen och in med en storsnyftandes Onge. Jaha... det var det det. Max 15 minuter var vi på Väla och inte ett smack av det jag skulle ha tag i hanns med... Som vanligt. Ja, jag kunde ha kollat att vagnen låg i bilen innan jag körde, men jag missade det. Och i mitt stilla sinne så tänkte jag att hon är faktiskt 3,5 år hon borde kunna gå ordentligt tillsammans med mig!
Är så irriterad på mig själv att jag lät detta hända! Vi har haft en bra period nu på en vecka ungefär! Nu får vi börja om från början igen... Fan, fan, fan!!! Ett steg framåt och tre tillbaka. Är så trött på att vi aldrigaldrig kan vara sociala utan att det blir totalt kaos!
Fan...

*kram*

5 kommentarer:

Stefan o Becka sa...

Å andra sidan är ultimata tiden att spendera på Väla ca 15 minuter!!
:-)
I alla fall om jag får bestämma!

tösan sa...

Stefan:
Ja, för mig med :-) Fast 15 minuter för att uträtta mitt ärende och inte 15 minuter att jaga efter en "förgrömmad Onge" ;-)

EmiliaJ75 sa...

Jag förstår verkligen din frustration och har inte så många klämkäcka råd att komma med *sorry*
Hur fungerar belöning/straff system? Är hon glad för pengar? Låter kanske konstigt, men om ni lägger 1 krona om dagen i en burk om hon varit duktig? Klistermärken som ni sätter upp och ett mål som hon längtar efter? Ja, ni har kanske provat det med...

tösan sa...

Emilia:
Nja, det funkar INTE med straff/belöningssystem. Vi har provat. Vi har också provat "time-out", mutor, beröm, handling/konsekvens...

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

http://virkaholic.blogspot.com/

Du har en liten award där, som uppskattning för din fina blogg