tisdag 2 juni 2009

Plåster till öronen?!

Någon som har det? Jag förstår egentligen inte hur man kan babbla (tjata, skrika, sjunga...) så mycket precis heeeela tiden som dotra gör?! Det är konstant luftvibrerande på hennes stämband. Rätt tröttsamt i längden, för det är ju bara mina öron som blir utsatta. Eller... granntanten blev drabbad i en halvtimme förut förresten. Då pausade jag. Sen kände jag att nu är det nog läge att rädda granntantens öron :-)
Idag har jag faktiskt legat i solen till och från (mest till) ända från kl. 9 i morse fram till nu. Men inte 17 blir jag någe brun för det *suck*
Lilla prinsessan har ätit rabarber, ätit rabarber och ätit rabarber, gungat, lekt i sandlådan, lekt i tältet jag satte upp (för att bli av med den babblande plåsterlappen för en stund ;-)).
Posten bjöd på glad överraskning i form av en studentpresentsbok jag beställt och en annan bok som jag ska prata med pappamannen om ifall vi ska behålla själva eller ge bort i födelsedagspresent. Jag kan ju beställa en ny till mig...
Sen har vi även fått erbjudande om visning på två hyreslägenheter. Den ena ska vi inte ens titta på innan vi tackar nej. Det enda positiva med den är att det är två badrum. Det negativa är att det finns inte plats att koppla in tvättmaskin eller diskmaskin (vilket är ett måste att ha i lägenheten för oss!). Sen har den ingen balkong heller (också ett måste!)
Den andra har bara ett badrum, men plats för tvättmaskin och så finns det balkong. Dessvärre ligger den i ortens multinationella område, men har man bott på Möllan i många år tidigare så är man van ;-) Å andra sidan så måste man inte umgås med sina grannar, bara de inte tvingar på mig sin krulliga musik eller eldar upp min bil på parkeringsplatsen. Nej, jag har inga fördomar mot utlänningar. Det kan jag inte ha med två ingifta i närmsta släkten, men erkänn; det är liiiite roligt att skämta med generaliseringar! Vem vet, det kanske är bekvämt med burka?! Man lär ju slippa ha irriterande flugor i ansiktet ;-)

*kram*

3 kommentarer:

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Burka är nåt jag funderar på att skaffa... jag menar finns det inte SPF 2 milj så måste ju en burka vara svaret på att kunna gå på liseberg en dag utan att bränna sig...

Camilla sa...

man slipper dessutom sminka sej, tvätta håret o borsta tänderna bara för att se fräsch ut när man springer på stan! PERFA!

EmiliaJ75 sa...

Jag har också en "pratkvarn" här hemma....Man får verkligen sår i öronen och de hinner aldrig läka...