torsdag 18 juni 2009

Barnvakt

Igår var dagen som vi fick rycka ut som "akutbarnvakt". Äntligen var det dags för S lillebror att komma ut! Pappa J och mamma L lämnade av S här vid 18:30 i går. Jag förstår inte hur man kan se så himla fräsch ut när man har värkar med ett par minuters mellanrum?! Imponerande! Och bara ett par timmar senare så var lillebror ute!
Två små tjejjer käkade glass och lekte lite i går kväll innan det var dags att läsa saga och somna! Sen sov de gott från 20:30 ca fram till kl. 6 i morse *gääääsp*. Kan ju inflika att jag själv inte somnade förrän kring midnatt, så jag är rätt så mosig i dag...
Hittills idag har vi ätit frukost, klätt på oss, tittat på barnprogrammen, lekt picnic, ätit äpple och tittar på Pippi Longstocking. Snart dags för lunch!
Trist att inte kunna gå ut, men regnet fullkomligt öser ner. Men det ser ut att kunna lätta lite nu, men S har inga regnkläder här så det blir inmhusaktiviteter för hela slanten idag!

Dagens plus! Det lönar sig att tjata! Jag får utbetalt a-kassa redan från den här månaden (trots att kötiden ligger på 11 veckor! Så nu slipper jag gå pengalös! Skönt!

*kramar*

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Den som skriker högst får först när det gäller Försäkring- och Akassa! Jag skriker alltid....

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Du har en liten award i min blogg
http://virkaholic.blogspot.com/2009/06/froken-elsa-lottar-ut.html