torsdag 4 september 2008

Ja, jag lever!

Flera stycken av mina bloggläsande vänner har nu börjat höra av sig via sms och undrar om jag fortfarande lever. Och ja, jag lever! Jag är bara mitt uppe i mitt levande och det blir inte så mycket tid över till annat.
Sen jag började jobba igen, efter sommarsemestern, den 4 augusti så har jag jobbat övertid i princip varje dag. Egentligen väldigt korkat då jag inte får något extra betalt för övertid, men jag "kompar" lite istället. Vi har ju varit i stora huvudstaden också i nästan en hel vecka! Det var ju barndop! Tänk så stor han har blivit lille O. Och då är han ändå liten... Tänk vilka fina barn vi har, allra bästaste bästisen. L och lilla prinsessan leker fint ena sekunden för att i nästa slåss om samma leksak. Men när vi sitter i bilen på väg hem så frågas det efter L och tårarna rinner för liten prinsessas kind när vi förklarar att vi ska åka hem och det dröjer länge (allt för länge) innan vi träffas igen...
Dagarna avlöser varandra och vårt hem ser just ut nu som att vi har låtit dörrarna stå vidöppna när stormen Gustav har dragit förbi och samtidigt har någon kastat in en handgranat i köket. Ja, köksrenoveringen är i gång. Och har väl egentligen varit det i över en månads tid nu. Men allt tar så´n tid!!! Mitt största problem nu är att välja köksblandare. Vi hade köpt en jättefin men så påpekar vår VVS:are att den ska ha en avstängningskran för diskmaskinen. Och givetvis har inte min fina köksblandare en sådan. *suck*. Har ni en aaaaaaning om vad en fin köksblandare kostar? Med diskmaskinsavstängning? Som är i mattborstat krom? Och har snygg OCH funktionell design? Nähä, men då kan jag tala om det! 4400 kronor för en sketen kran!!! Men den är grymt snygg. Och den kommer kröna hela diskbänken. När vi väl har en sådan... Det är liksom nästa grej. Vi har inte ens beställt en diskbänk!!!! Åh, jag blir trött bara jag tänker på allt som har med köksrenoveringen att göra. På söndag faller några viktiga bitar på plats; el och vatten. Under nästa vecka ska de nya köksfönstrena komma. Sen ska de bara på plats också och de gamla ska ut. Sen kan vi börja sätta upp innerväggarna och sedan innertaket så det blir spacklat, slipat och målat innan golvgips och klinker ska på plats. SEN kan vi börja lyfta in köksbänkarna och skåpen. Först därefter är det dags för mätning av köksbänken som brukar ligga på leveranstider på 6-8 veckor... Ja, kanske vi har ett nytt kök till jul i alla fall...
Imorgon är det shopping och 30-årskalas på schemat. Jag ska gå på kalas själv! Tjejmiddag. Ska bli så himla skojskoj. Lördag vankas det Gekås för mig och pappamannen. Ensamma!!! *Skönt*. Söndag; vvs och el arbete i köket. Måndag inköp av byggmateriel till köket, tisdag Me and I party, onsdag... LEDIGT! (eller köksrenovering, typ).
På tisdag kommer förresten kära Moder Jord och syster K och lilla Muffin hem från Domme. Syrran, hennes gubbe och lilla Muffin ska ju flytta hem till Sverige nu! Så nu är hela löjliga familjen på samma sida om ekvatorn igen. Bara lilla pappsingen som inte finns hos längre, men har det nog bra ändå där uppe bland molnen någonstans.
Ja, som ni ser så är det fullt upp och det är väl en förklaring till varför här är stiltje mest hela tiden. Jag ska leta upp mig en snygg laptop att beställa nu. Jag känner att jag ska unna mig en sådan nu. Jag fick ju påökt i lönekuvertet efter lönesamtalet i måndags!

*kramar*

2 kommentarer:

Linda sa...

Laptop is da shit! Haha..nä men det är skönskönt. Surfa och kolla tv samtidigt, det är min grej! ;-)

30-års kalas? Du menar väl 20?! ;-)

Ses ikväll, kram!

EmiliaJ75 sa...

Åh vad jag har längtat efter lite härlig bloggläsning här. Är inne varje dag och spanar...*ler*....

Ni har verkligen en del på schemat så jag förstår att tiden springer i från dig. Jätteroligt att du kommer på tisdag så får vi snattra lite då!