måndag 15 september 2008

"Mamma, det är läskigt!"

Ja, tro sjutton jag det att är det läskigt att vakna strax innan kl. 4 på morgonen och hela sängen är kallfuktig. Första nattliga olyckan sedan lilla prinsessan slutade med blöjan helt i början av sommaren! Så det blev till att stiga opp, dra av pyjamasen och sedan bädda ner liten prinsessa mellan mig och pappamannen. Trångt, men mysigt. Att ha hennes lilla barnkropp tätt intill min, ha hennes lockiga blonda hår som kittlar mig under näsan, höra hennes lugna djupa andetag. Det är mysigt det. Men trångt. Fruktansvärt trångt. Hon är expert på att bre ut sig.
Min förkylning är borta, bara lite snorig men det lär jag väl vara fram till i april ;-). Igår hade vi supermysig dag med fina vännen L och lilla I. Bus och lek ute nästan hela dagen. Pannkakor till lunch och äppelkaka med vaniljsås till eftermiddagsfika. Pappamannen fick lugn och ro till att ägna sig åt köksrenovering. Nu väntar vi bara på nya fönstrena, sen kan man nästan ta på det färdiga resultatet! Och så väntar vi på besked om platsen för lilla prinsessan på utedagiset.

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Klart det är läskigt med våt säng mitt i natten. Nu blev jag nyfiken, har ni sökt nytt dagis till Y-L?

KRAM