fredag 12 september 2008

Med Lucy i knät

Fredag morgon, mys i soffan med lilla prinsessan och min lilla Lucy i knät! Lucy är min nya kompis. Min nya leksak! Den fick jag handla igår, bara för att det är så synd om mig... Jag är lite förkyld och när jag messade det till pappamannen igår; att det är såååå synd om mig som har ont i halsen, tung i huvudet och snorig och lite hostig och då behöver man faktiskt en stor godispåse, eller en laptop, så svarade han bara att då får vi väl ordna det då. Inte godispåsen, utan laptopen. Så det var vad vi gjorde igår eftermiddag; handlade laptop! Vi började på OnOff, där tittade vi på den lillalillalilla laptopen som jag egentligen vill ha. Men den hade de sålt slut av och ny leverans skulle komma på typ tisdag och då fick jag ställa mig på kö för att få handla en sådan och det var inte säkert att de skulle få in tillräckligt många så de skulle räcka till mig. Typiskt! Fasr nu är jag glad för det. Den är snygg, liten och praktisk men tangentbordet hade varit för litet... Så, vidare till Siba där det först inte finns någon säljare som är ett dugg intresserad av att sälja. På så vis hatar jag stora kedjor, säljarna är liksom inte på hugget, de får sin lön i alla fall. Efter typ 20 minuter så dyker det upp en totalt meningslös säljare som är urusel på sitt jobb. När jag väl bestämt mig för vilken laptop jag vill ha, ä då är de slut! Tack och hej och vidare till nästa butik; Elgiganten. Men där fanns inget alls av intresse så det slutade med PC City. Där hittade jag min nya leksak. En blanksvart LGpå 12,1" och hon väger endast 1,9 kg! Perfekt för mig. Min lilla Lucy. Så gårdagskvällen ägnades åt diverse installationer samtidigt som jag tittade på Idol, Heroes och sedan blev det Kill Bill också. Så den här mamman var inte i säng förrän vid 1 i natt. Alldeles för lite sömn! Och förkylningen sitter där den sitter. Varken bättre eller sämre... men jag måste bli frisk! Eller i alla fall inte sämre. På söndag har ju date med fina vännen L och hennes sötunge I (lilla prinsessans fina vän). Och då går det ju inte an att vara hängig... Idag blir det en dag i soffan för mig och lilla prinsessan. Jag kan surfa, jobba lite OCH titta på Bolibompa samtidigt! LYX!

*host* och *kram*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Jag älskar vår laptop....förstår inte hur man orkade ha stationär dator tidigare?

Ha en härlig helg!