tisdag 23 oktober 2007

Hur man gör av med 1000 kr på 10 minuter.

Och när man egenteligen ska jobba.
1. Gå och handla nya ansiktscremer.
2. Gå förbi apoteket och handla två nässprayer och fyra reflexer.
3. Tillbaka på kontoret beställer du en födelsedagspresent till din alla bästa bästis som fyller 30 år imorgon.
Sådärja, då har det gått 10 minuter och kontot är 1000 kr fattigare. Att det ska 10 minuter är ju helt beroende på hur butikerna ligger i förhållande till utgångspunkten; kontoret. Men i mitt fall tog det 10 minuter.

Hur man får 200 kr i rabatt på en vinteroverall till lilla prinsessan.
1. Handla järnet på Lindex och använd ditt medlemskort så du får trevliga rabattcheckar på 30% på valfritt barnplagg.
2. Skicka iväg din man att lämna blod så han får en presentcheck värd 50 kr som kan användas på bl.a. Lindex.
3. Handla tidigare på hösten en vinteroverall till Ongen som du sen låter bli att prova för "den passar nog", vilket den inte alls gör visar det sig den första morgonen med -4 grader och du står där med en vinteroverall som eventuellt kan passa nästa år... (tur jag hade handat ett tvådelat skidställ också, som passade liiiiite bättre men även det är alldels för stort och ger mig en liten michellingubbe till prinsessa)
4. Packa in hela familjen och handla den första bästa overall du kan hitta. I vårt fall på Lindex och den första, bästa var faktiskt jättefin.
5. Gå till kassan med overallen som ursprungligen kostar 499.50. Lämna fram rabattchecken på 30% och betala sen med presentchecken som pappamannen har fått sälja en del av sin kropp för att få. Betala resten 299.50 kr med egna surt förvärvade pengar och gå leende därifrån!

Nåja. Jag kommer fortsätta att ha hyfsat bra hy i ansiktet, min näsa kommer inte att kunna reta gallfeber på mig då den blir täppt i tid och otid och min allra bästaste bästis blir kanske iaf lite rörd av omtanken och lilla prinsessan slipper frysa när hon är på dagmis!

*kram*

Inga kommentarer: