fredag 5 oktober 2007

Jaha, där gav hon mig dåligt samvete.

Och en stämpel i pannan på att jag är en osund mamma. Kassabiträdet på Ica alltså. Jäkla tant alltså. Vem är hon att bry sig om vad jag handlar? Ja, jag handlade en snaskpåse med lite chokladbitar i till lilla prinsessan. Så stolt som en liten snart tvåårig prinsessa bara kan bli berättade hon för allt och alla att det var "klaaaad". Klart hon var lycklig. Choklad är ju jättegott! Och det var hennes snask! "Jaha, sa tanten i kassan. Är du inte lite liten för att äta choklad? Du kanske vill ha en banan istället?" Vaddå vill ha en banan?!?! Vi handlade ju choklad för att hon ville ha det! Hade hon velat ha en banan så hade vi ju såklart handlat det! Hrm, mamman harklar sig lite förlåtande och säger till kassatanten lite ursäktande att jaja, hon har ändå glömt bort chokladen tills vi kommer hem... Men herreguuuuuuud!!!! VARFÖR står jag och ursäktar mig för kassatanten på Ica att jag har handlat choklad till min snart tvååriga lilla prinsessa? Nåja. Lilla prinsessan glömde ju faktiskt bort att vi hade handlat choklad. Nu ligger chokladbitarna i mammans mage... Hoppas hon inte kommer på att vi faktiskt hade handlat choklad...

*kramar*

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Visst undrar man ibland varför man bryr sig om vad andra tänker? Klart sessan ska ha choklad!
STOR kramis!

Anonym sa...

Här är det precis tvärtom :-) I äter inte godis el. choklad men alla säger att hon 'mååååååste ha det...'

Så olika det kan vara :-)