onsdag 31 oktober 2007

Minsann!

Jag har blivit utmanad. Ser man på. Jaha, då gör jag väl ett försök då :-)

Sju sanningar.
Här är reglerna:
1. Berätta sju sanningar om dig själv
2. Utmana sju personer
3. Meddela de sju personerna att du utmanat dem

1. Jag är en notorisk fortkörare. Jag hatar att köra bil, men när jag kör så går det fort. Lite för fort. Inte överdrivet för fort, men kanske 10-20 km över hastighetsgränsen. Men ALDRIG i bostadsområden eller tätbebyggt område.

2. Jag är extremt mörkrädd. När jag är ensam hemma så är jag tvungen att känna så alla dörrar är ordentligt låsta INNAN det blir mörkt ute. Sover jag ensam hemma så har jag larmdosan på nattduksbordet.

3. När lilla prinsessan föddes hade jag svårt att acceptera att hon inte var en pojke. Detta för att "alla" sagt att jag hade typisk "pojkmage" så jag intalade mig själv att vi väntade en pojke.

4. Jag har extrem kräkfobi! Jag kan inte se, höra eller lukta att någon har kräkt. Vet inte vart detta kommer ifrån, men att bli magsjuk är min största rädsla. Har hittills klarat mig i drygt 20(!) år. Men det knyter sig i magen nu när vi återigen börjar närma oss magsjuketider...

5. Jag avskyr att laga mat. Jag tycker det är dötråkigt! Ska det bli någon riktig middag hos oss så är det pappamannen som får stå för kockandet. Jag kan om jag vill eller verkligenverkligenverkligen måste.

6. Jag hatar simhallar. Jag tycker de är äckliga. Våtkalla slemmiga golv med golvbrunnar fulla med hår *UÄÄKKK*. Fast jag gillar att simma.

7. Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att leka. Jag har verkligen inte tålamodet att kamma och klä på dockor, stå på en lekplats i timmar, gräva i sandlådan etc. Jag vet; jag är en dålig mamma på så vis. Tur vår prinsessa har sin pappa som älskar att leka!


Jaha. Det var 7 sanningar om mig! Få se nu... Jag utmanar Saring, Emilia, Nettan, Kattiz, Jenny P, Loppan och Nina

*kramar*

Inga kommentarer: