lördag 13 oktober 2007

Jag ska på dejt

Ja, lilla jag ska på dejt. Med 12 killar. Eller ska jag kanske säga män? För det är ju det som lumpen sägs göra av killar. Killar blir män. Jag ska på dejt med 12 män. Känns lite lustigt, men jätteroligt. Jag ska på dejt! Och prata lumparminnen. Och nu menar jag inte att jag ska följa med pappamannen på hans lumparåterträff. Nej, jag ska gå på min egen lumparåterträff! Och prata lumparminnen med mina killar! Tänk, vad 10 år går fort. 10 år sedan vi ryckte in. Lite drygt 10 år sedan dessutom. Idag när jag plockde fram min lumparåterträffdejtsklädsel så sa pappamannen att han skulle välja mina trosor så jag hade fula på mig. Tänk, han är minsann lite svartsjuk. Fast aldrig i mitt liv att jag skulle göra något äktenskapligt förbjudet med mina lumparkillar. Och även om jag hade haft fula trosor så har de ändå sett mig i värre skick. Typ som när man har fem dagars otvättat hår, luktar fotsvett och annan svett och har mossa i naveln. Så även om jag skulle ens ha tänkt tanken att göra något äktenskapligt förbjudet, så hade ingen brytt sig om jag hade haft fula trosor. Det som känns allra jobbigast just nu är att jag ska sova hemifrån. Jag ska för första gången i hela lilla prinsessans snart tvååriga liv sova utan att ha henne i rummet intill! Hur ska jag klara mig från att inte bli väckt av hennes tassande fötter vid kl.6 på morgonen? Tänk, det kanske går riktigt bra! Jag kanske kan få sova ut?! Fast... jag saknar henne redan. Och här sitter jag, fullt klädd för min dejt. Och nästan ångrar mig! Det är nog bäst att jag beger mig iväg nu innan jag bestämmer mig för att stanna hemma och bli väckt kl.6 i morgon bitti. Tänk, lilla jag ska på dejt...

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Ha, ha.....hoppas du åkte i väg med snygga trosor - då känner du dig i alla fall snyggare!

Låter skönt med sovmorgon, men jag förstår dig helt och fullt då jag avskyr att lämna bort Markus för natten...