fredag 31 oktober 2008

Fan i helvete vad ONT det gör!!!

Min tunga gör så satans ont! Ja, ni läste rätt; min tunga!! Längst fram på tungspetsen har jag fått en irriterande liten blåsa. Och det vet ju alla som någon gång har haft en blåsa på tungan hur ont det gör. Och ok, det hade väl inte varit så himla farligt om det stannat där. Men nu gör det inte det... I snart en veckas tid så har jag haft gräsligt ont i/på min tunga! Hela tungan! Det började längst bak , sen gick det över till att sitt mest uppe i mjuka gommen, nu sitter det från mitten av tungan och bakåt och liksom ute på sidorna. Första tanken var halsfluss, men jag hade ju inte ont i halsen. Sen gick tankarna åt en eventuell svampinfektion på tungan. Men då kom ju frågan; hur 17 har jag lyckats att få det på tungan? Kan man få det bara sådär utan vidare? Ja,ja... fram med lilla snapsglaset och en billig vodka och skölja munnen med spriten. Ja, det hjälpte för stunden, men inte mycket mer än så. Kan ni förstå hur ont jag har om jag säger att varje gång jag sväljer är en plåga? Speciellt när jag borstar tänderna, ni vet den där sväljrörelsen man gör med munnen/tungan när man ska spotta?! Det kommer nästan tårar i ögonen så ont det gör. Nu känns nästan tungan varm och svullen, precis som att jag har feber i tungan. Det konstiga är att det syns inget konstigt alls på tungan... Helt ärligt så känns det som att jag börjar få feber i hela kroppen nu också. Kanske jag har bitit mig i tungan och fått in någon bakterie som bosatt sig där? Hur länge ska man ha så här ont innan man bör ringa en läkare? Och vilken läkare ringer man? Tandläkaren? Öron/näsa/hals läkare? vanliga husläkaren? Och vad säger jag att jag söker för? Ond tunga?
Äh, jag plockar fram vodkaflaskan och lilla snapsglaset igen och gör ett nytt försök. Om inte annat så domnar ju tungan ett tag. Och sväljer jag vodkan istället för att spotta ut den, så domnar ju till slut hela kroppen och då känner jag ju ingenting :-)

*kramar*

Inga kommentarer: