tisdag 28 oktober 2008

Nix, nix, nix, niiiiiix!!!

Nu är jag så vansinnigt trött på alla dessa telefonförsäljare som jagar en i tid och otid. Ja, vi har registrerat oss hos Nix telefoni (och har ganska precis uppdaterat den tjänsten) men nu verkar det som att precis alla telefonförsäljare fått tag på vårt nummer i alla fall. Varje dag när man kommer hem så är det 2-3 missade samtal och när man ringer upp numret så kommer man till en telefonsvararröst som berättar att man försökt nå oss i det ena eller det andra ärendet. *suck* Visst, jag köper att jag tog en provprenumeration på 3 nummer av tidningen Mama i våras. Men jag sa upp prenumerationen av en anledning och vill jag prenumerera på tidningen så tar väl jag kontakt med dem?! Jag är inte intresserad av deras supererbjudanden!! Tyvärr är det ju så att man inte är nixskyddad mot telefonförsäljning om man tidigare varit kund hos exempelvis en tidning, marknadsföring och samhällsinformation. Men nu har jag tröttnat på den här....häxjakten (eller hetsjakten). Så nu ska vi återigen skaffa oss skyddat nummer. Tänk att det ska behövas dubbla skydd ;-). Nu har vi både Nixat och skyddat nummer! HAHA, där fick ni!

*kramar*

Inga kommentarer: