måndag 6 oktober 2008

snor, snor, snor, snooooooor!

Egentligen, hur mycket snor får det plats i en liten snart treårs näsa? Hon nyser, snörvlar och snorar. Konstant. Ingen feber, ingen hosta, inget halsont, ingen dålig aptit, inte direkt trött. Tja, inga förkylningssymtom mer än snor i mängder och nysningar. Dilemmat är ju att hon är för frisk för att hållas hemma men för sjuk att vara på dagis. Fast på dagis märks inte snorandet så mycket eftersom alla snorar lika mycket nu när de är ute hela tiden i höstkylan. Hmmm, vi får se hur natten blir och hur hon är i morgon. Till saken hör att jag har sjukt mycket att göra på jobbet, som typ inget av det kan vänta på ett sjukt barn. Det måste bli klart i morgon. Sen är det massa andra deadlines som måste hållas under veckan. Men, men. Jag kan jobba hemifrån i morgon om det blir en vab-dag. Men sen blir det tufft då jag är själv på kontoret onsdag och torsdag... Ja, vi har ju pappamannen, men han är på kurs (med Kurt *hahahaha*) på onsdag så då ligger det på min (nit)lott att vabba.
Annars då? Kan man anmäla "musaxel" och tumsträckning som arbetsskada? Idag har jag suttit hela dagen och översatt en utbildning från svenska till engelska. 63 sidor... Så går det när konsulten tror att utbildningen ska vara på svenska men....Nix, den ska ju vara på engelska! Mycket musande och mycket ctrl+c och ctrl+v har det arit idag. Funderade allvarligt på att ta en massage på företagskortet ;-)
Köket då? Pappamannen har gjort ett jätteryck nu så väggipset har börjat komma upp. Så nu är det "bara" resten av vägggipset kvar. Och takreglar, innertak, golvgips, klinker, köksinredning, riva ner gamla köket, riva ner den innerväggen det står mot, dra elen där, upp med nya innerväggar, måla, tapetsera, beställa bänkskiva och sätta kakel kvar och koppla in el och vatten... *suck* Vår ursprungliga plan att vara klara till pappamannens födelsedag i november är inte hållbar längre. Leveranstiden på bänkskiva är 6-8 veckor. Och vi har inte beställt den än! Ny tidsplan; att vara klara till jul! Kanske är lite mer realistiskt i dagsläget.
Nu; toabesök innan jag kissar på mig!

*kramar* från snorland!

Inga kommentarer: