söndag 19 oktober 2008

Shit, vilken helg!!!!

Min tredagarshelg (ja, jag jobbar ju inte på fredagar) har gått rasande fort!!!
I fredags hade jag planerat världens överraskning för pappamannen. Veckor av hårt arbete både på "vanliga" jobbet och så då köksrenoveringen som går saaaaakta men säkert framåt har tärt enormt både fysiskt och psykiskt. Lägg då till en snart treåring som kräver konstant uppmärksamhet så har ni familjen Kaos! Hur som, i ett par veckors tid har jag planerat att överraska pappamannen med lite fritid. Barnvakt var ordnad, svit på hotell var bokat, bord på restaurang var bokat, chaufför för pappamannen var ordnat. Fredag morgon; börjar mjuka upp pappamannen med ett sms om att det är hans överraskningsdag! Att han kommer få vidare instruktioner under dagen via sms, att han inte får ställa några frågor utan bara följa de instruktioner han får från mig på sms!
Sen, packa väska till mig, lilla prinsessan och pappamannen. Duscha, tvätta en maskin tvätt, äta lunch och köra iväg lilla prinsessan till favoritfaster M. Lämna henne, puss och kram. Iväg med bilen till pappamannens jobb, lämna in hans ombytesväska. Skicka sms att det finns en väska på hans jobb och att han ska använda innehållet i den. Upp på systemet och handla en flaska bubbel, in på Coop och handla färska jordgubbar. Köra ner på stan och försöka hitta en parkeringsplats där man får stå i mer än 2 timmar. Checka in på Marina Plaza och samtidigt lämna ett meddelande i receptionen till pappamannen. Upp till sviten, kyla bubblet, fixa med jordgubbarna, spola upp ett skummande, väldoftande bubbelbad. Chauffören hämtar pappamannen som bestämt och kör en totalt ovetande pappaman till Knutan och släpper av honom. Jag sms:ar att han ska gå in på Marina Plaza och hämta ett meddelande i receptionen. Det roliga är att jag från vår svit ser ner över receptionen och ser när en förvånadförvirrad pappaman kommer dit och tar emot meddelandet! Sen blir han såsåsåså överraskad och glad när han hittar mig på rummet! Vi badar i jacuzzin längelängelänge, dricker bubbel och mumsar jordgubbar och avhandlar diverse samtalsämnen i lugn och ro. Sen; göra sig i ordning och gå ut på stan för att äta middag, i lugn och ro! Efter det så beger sig två supertrötta småbarnsföräldrar tillbaka till hotellet, tar en kopp kaffe i pianobaren och går sedan upp på rummet och somnar gott kring 22:30 och sover ostört till strax innan kl. 08:30!! Liksom, när hände det sist att man fick sova närapå 10 timmar i sträck? Ostört?! Typ 3,5 år sedan? Innan foglossningar och stor mage gjorde att man sov tretimmarspass varje natt och efter att bebisen (lilla prinsessan) anlände så har det ju visserligen varit ostörd sömn, men absolut inte så många timmar i ett sträck!
På morgonen bubbelbadade jag och sen avnjöts en enormt god frukost buffè med pannkakor, äggröra, bacon, prinskorv, goda frukostbullar och pålägg, kokt ägg, färsk frukt, juice och avslutningsvis en kopp te/kaffe. Sen checkade vi ut. Uppvilade och mätt och med en jättesaknad efter vårt lilla yrväder!
Ett par ärenden på vägen och sen fick vi goa pussar och kramar av lilla prinsessan. Fika med nybakta bullar och sen hem igen. Das att börja göra oss i ordning för vi var bortbjudna till finfinaste vännerna L och J och deras dotter I (lilla prinsessans absoluta favorittjejkompis!). Där bjöds vi på taco, fruktsallad, gottis och kortspel. Tjejjerna lekte som vanligt superfint och däckade i varsin säng i lagom tid för att vi vuxna skulle hinna få lite vuxenprat i lugn och ro innan det var dags för oss att köra hem. Och som det blåste och regnade!!! Jag kan lova att det gick inte fort hem. Full med vatten på vägarna, kraftiga vindar och till på köpet dimma på vissa ställen! Men vi kom hem och var i säng kring kl. 01:00. Alldeles för sent med tanke på att vi skulle upp vid 7 i morse...
Men upp kom vi och sen på med oömma kläder för vi skulle till stallet. Lilla prinsessan hade sin första ridlektion idag och det gick superbra! En liten svart shetlandsponny som heter Knatte blev hennes kompis för en dryg timme. Åh, jag älskar hästmyset och pysslet! Och jösses vad jag saknar det! Det är snart fyra år sedan jag satt på en häst sist. ABSTINENS!!!
Men den här lilla knatten blev borstad, sadlad och tränsad och vi kom ut på ridbanan. Lilla prinsessan var superglad och stolt. Hon till och med travade. Jag trodde hon skulle trilla av men hon fixade det galant. Lite värre för mig dock då kondisen inte riktigt är på plats ;-) Och sen är det inte världens lättaste att hantera en häst som är någonstans i knähöjd på mig och som gärna slänger ner huvudet i marken för att sno åt sig en munsbit gräs så fort tillfälle ges, hålla rätt på Ongen så inte hon faller i backen, smacka på lilla ponnyn så han börjar trava och sen då springa själv. Men det gick! Riktigt bra faktiskt. Pappamannen filmade med mobilen, så vi får se om jag kan läga upp det här!
Nu bara myser vi efter dusch, bad och lunch. Soffan är ockuperad av mig och lilla prinsessan och pappamannen grejjar med klinkergolvet i köket. Tvättmaskinen jobbar på i källaren och vi bara försöker ta tillvara på det sista av helgen. Nu kommer det gå i full rulle i typ 2,5 månad till. Sen åker vi på semester. Dominikanska, Here we come!!! *Längtar*


Avslutar med bilder från den juniorsvit vi bodde i på Marina Plaza (bilder från hotellets hemsida)




Den fantastiskt sköna sängen med "porrväggen" bakom :-) Väggen hade belysning som man kunde ändra i olika färg eller så ändrade den själv bakgrundsfärg slumpmässigt.


Badrummet med bubbelbadkaret

*kramar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken jätteskoj överraskning! Det var ni väl värda! Skoj att lillan tyckte om ridningen!!

EmiliaJ75 sa...

Waow vilken överraskning för maken! Härligt!!