onsdag 8 oktober 2008

Vilken höst vi har!

En helt underbar höst har vi fått i år! I alla fall här i Skåneland! Solen skiner typ varje dag och det är riktigt varmt ute på dagarna. Mornarna är kalla och fuktiga och igår hade vi första frosten hemma hos oss. Hela garagetaket var vitt av frost!
Här i Skåneland är man ju inte så himlans bortskämd med fina höstar. Det brukar oftast vara sommar och sol som över en natt övergår i regn, blåst och kyla. Men i år... Fint väder och alla träd och buskar hinner verkligen klä sig i sina höstkläder innan alla blad blåser bort! Ja, i år gillar jag hösten! Fast jag längtar jättemycket till sommaren i alla fall...

*kramar*

2 kommentarer:

Linda sa...

Precis, sååå härligt väder! På morgonen kallt och igår fick jag skrapa rutor! Sen blir det värsta mysiga höstdagen!

Du...bilder! Bilder! ;-)

Anonym sa...

Vi har också en härlig höst i Smauland (fast idag är det iofs ganska mulet... men what the heck - it's friday! ;-)).

Ha en mysig helg - kraaaam!

Psst... Var det du som skrivit den jättegulliga kommentaren till mig om mitt utseende? Det stod bara "tessan" som avsändare och jag har tre Therese som läser min blogg och vad jag kunde se stämde inte de andra tvås IP-adresser med den som stod i inlägget. Hur som helst så blev jag jätteglad!

Kram igen!