fredag 24 oktober 2008

Lättsamt här med ;-)

Jag antog en liten "utmaning" som finfinaste vännen L har i sin blogg:

För fem år sedan: Oktober 2003... Jag hade ganska precis fått reda på att jag skulle bli uppsagd från mitt dåvarande jobb på Cultivator. Det hade varit en stormig tid sedan i juni då VD:n samt de tre han grundade företaget med i Sverige hade sagt upp sig. Jag och M försökte för fullt att bli gravida och hade precis påbörjat alla undersökningar och utredningar för vår barnlöshet då vi försökt bli gravida i dryga året... Vi låg i startgroparna för att börja bygga på vårt nya hus!

För tre år sedan: Oktober 2005... Jag var äntligen gravid (höggravid) med lilla prinsessan efter att ha gått igenom två Icsi, där försök två lyckades! Jag var arbetslös och toklängtade till förlossningen samtidigt som jag älskade min bebismage!

För ett år sedan: Oktober 2007... Jag hade jobbat i ca två månader på mitt nuvarande jobb. VD:n och de tre andra som sa upp sig i juni 2003 startade ett nytt, eget, företag och äntligen blev det tillräckligt mycket att göra för att de skulle kunna anställa mig igen!

För tre månader sedan: Juli 2008... Jag, pappamannen och lilla prinsessan har semeter. Badar i havet de dagar det är fint väder. Allra bästastebästisen med sin superfinaste familj är på besök.

Igår: 23 oktober 2008... Jag jobbade 9-14.30, precis som vanligt. Pappamannen var hemma med sjuk/trött liten prinsessa och mös. När jag kom hem så fixade vi lite i trädgården. Vi åt taco till middag. Jag nattade lilla prinsessan och sen arbetade jag och pappamannen lite på nya köket innan vi såg Heroe´s och sen gick och la oss.

Imorgon: 25 oktober 2008... Pappamannen jobbar *suck*. Jag och lilla prinsessan ska städa huset och tvätta kläder. Är det fint väder ska vi röja lite i trädgården. När pappamannen kommer hem blir det mer arbete på nya köket. Sen lite lördagsmys i TV-soffan och godnatt!

Om ett år: oktober 2009... Oj, jag hoppas jag har fått lite mer arbetstid på jobbet. Man blir inte stenrik på 50%... Hoppas att vi kanske har börjat renovera i källaren. Egentligen har jag ingen aning. Det ligger inte för mig att planera år i framtiden...

Hur ser det ut för er andra då?

*kramar*

Inga kommentarer: