måndag 20 oktober 2008

Måndag... en helt vanlig måndag...

Och jag hatar måndagar! Vaknade i morse av att pappamannen (av misstag) råkade vända upp och ner på sina jeans så det strösslade ut massa småmynt över hela golvet. Tack och lov vaknade inte lilla prinsessan! Men jag hade lite svårt att somna om, så när mobilen började spela sin dags-att-stiga-upp-melodi var jag redan halvvaken och dödstrött. Jag verkligen avskyr att det är helt becksvart när det är dags att stiga upp. Kom i alla fall in i duschen, på med kläder och fick sedan väcka Ongen så hon kunde klä sig och så fick hon sin välling medan jag fixade svintotufsen på huvudet och försökte plocka fram ett ansikte som man kan visa offentligt. Sen åt vi macka ihop, borstade tänderna, toabesök och så i väg till dagis. Och man kan ju inte annat än att säga att lilla prinsessan ÄLSKAR sitt nya dagis. Hon vinkar lite förstrött över axeln åt mig och ropar hejdå medan hon sladdar in i lekrummet till kompisarna. Jaha... då fick jag väl åka vidare till jobbet då, fast först ett stopp på City Gross och handla frukt och lite annat till kontoret så vi har utbildning hos oss måndag - onsdag den här veckan. Jag gillar inte sådär mycket när vi har utbildningar hos oss. Det stjäl så mycket tid från mig då det ligger på mitt ansvar att det finns frukt och kaffe till deltagarna, att smörgåsar hämtas från hotellet, att plocka undan efter fikan, plocka fram eftermiddagsfika. Ja, ni vet; vara allmänt tillgänglig hela tiden. Samtidigt som jag ska sköta mina vanliga arbetsuppgifter som idag har innefattat att beställa utbildningsmaterial, skicka inbjudningar till utbildningen om två veckor, skriva ett par kreditfakturor, uppdatera förra veckans omsättning, ta hand om nya orderbekräftelser och se att all info kring dem kommer in i rätt listor, uppdatera deltagarlistan för resten av höstens och kommande vår´s utbildningar, reda ut lite ekonomiska frågetecken då konsulterna är hyfsat dåliga på att informera om vad som sker med deras kunder och olika ändringar hit och dit som påverkar bokföringen bl.a. och sen till sist fick jag sno åt mig en konsult och verkligen få bekräftat att jag tänkt rätt när jag har försökt tolka hans sätt att tänka hur han och en kund kommit överens om hur en orderbekräftelse ska faktureras.
Vad jag gör på mitt arbete? Tja, ALLT och lite till!
14:30, tack och hej för idag. Hämta Ongen på dagis och idag vill hon inte alls komma med hem för de "bakar" med trolldeg. Men det ger mig tillfälle att prata lite med fröknarna och till sist ger Ongen med sig och kan tänka sig att följa med hem. In med lortig Onge i duschen och vi hinner precis bli klara och få rena kläder på när pappamannen kommer hem. Då åker de iväg och handlar potatis till dagens middag; köttbullar, potatismos, kokta grönsaker och lingonsylt. Under tiden skriver jag handlalapp och blir färdig ungefär lagom till de kommer hem igen. Myser lite med min goa Onge och pappamannen fixar middag. Vi äter, dukar av, tittar på Bolibompa (varför heter det så egentligen? Vad hände med Barnprogram?), sen är det tandborstning och pyjamasdags för liten prinsessa och sagoläsning. Hela proceduren hamnar på min lott... Sen, äntligen kommer jag iväg till affären för veckohandling och strax efter 20:30 är jag hemma igen. Pappamannen fogar klinkergolvet i köket och jag får ta hand om matvarorna. En kopp kaffe och nu är klockan snart 22:00 och jag har hunnit pausa en liten stund. Tänk om varje dygn hade kunnat ha 10 timmar till. Som man hade kunnat ha till sömn och vila. Det hade varit bra. Snart läggdags för de vuxna i familjen Kaos. Och nej, allra bästaste bästisen i hela världen... Jag har inte hunnit ringa dig i kväll. Och ja, jag har liiiiite dåligt samvete för det. Men jag gör ett försök i morgon, för då ska jag iaf inte iväg och handla :-)

*kramar*

Inga kommentarer: