onsdag 22 oktober 2008

"Jag ska flytta!"

Ibland undrar jag på riktigt vad som rör sig i vår nästantreåring´s hjärna. Igår när jag hade läst godnattsagan och jag och lilla prinsessan låg och mös och småpratade i hennes säng, som vi brukar göra på kvällarna, så utspelade sig följande konversation:
"Du vet att mamma och pappa älskar dig mest av allt i hela världen!?"
"Mmmmm" (tyst en lång stund) "Jag älskar inte mamma och pappa..."
"Nähä?"
"Jag älskar mina dagisfröknar!"
"Ojdå, jaha...."
"Jag ska flytta..."
"Jaha? Vart ska du flytta då?"
"Jag ska flytta till mitt dagis och mina dagisfröknar!"

Hmmm, ja nog kan man säga att hon älskar sitt dagis alltid! Trots att hon i går hade blivit riktigt trött då de hade varit ute i skogen (precis som vanligt!) men det hade blivit en låååååång promenad på närmre 1,5 MIL!! Det är långt för vem som helst, men speciellt för ett par ben som inte ens är tre år gamla! Men hon är duktig och kämpar på och gnäller aldrig. Hon tycker det är roligt!

Men trots kärleksförklaring till dagis och fröknar så var det nog för mycket. Idag när vi kom till dagis och jag skulle lämna henne så grät hon hjärtskärande i full panik och klamrade sig fast kring min kropp. Tre fröknar försökte locka och lirka men till sist fick en fjärde bända loss henne från mig... *ont i mammahjärtat*
Men sen hade det gått bra och hon hade haft lika roligt som vanligt. Ätit bra och lekt och skrattat järnet. Fast hon såg inte jättepigg ut här hemma så i morgon "skolkar" hon. Pappamannen är hemma och vabbar. Ibland behöver man tanka lite hemmamys med pappa! Hon har inte varit sjuk sedan i maj och har väl kring max 10 sjukdagar per år, så då är det ok om man stannar hemma fast man kanske inte är jättesjuk!

Själv jobbar jag sista dagen för veckan i morgon. Ska nog passa på att köra förbi Evil Twin på hemvägen och se om min skiss för nya tatueringen är klar... *spännande*

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Spännande med ny tatuering - vad blir det denna gången? Vi ska försöka få tider för att tatuera in Max namn på både mig och Nicke.