söndag 26 oktober 2008

Malin Baryard - Släng dig i väggen!!!

Se upp, för här kommer nästa OS-hopp i dressyr, eller hoppning.... eller, tja, något inom ridsporten iaf :-). H&M, fram med stora sponsorplånboken, för lilla prinsessan är på G!

Jag bjuder på lite härlig ridning. Första filmen är från förra söndagen. Lilla prinsessan och Knatte in action. Och ja, det är jag som flåsar på vid sidan om den bångstyriga och hyfsat envisa shetlandsponnyn. (Lilla prinsessan har röd jacka på sig)

Idag red de i "ridhuset" för det har ju regnat och blåst hela dagen. Lilla prinsessan uppsutten på Freja, en annan knähög, bångstyrig liten shettis med ett jäkla glatt humör när hon såg att det låg bommar på marken! Öronen sptsade framåt och en snabb trav. Och ja, det är jag i den fulaste mössan som flåsar på vid sidan av det lilla ekipaget... i dag igen. (Lilla prinsessan är nr. 2 över hindret)

Avslutar med pappamannens härliga kommentar i bilen på väg till stallet: "Idag ska jag köra lagligt och inte blåsa fram i 130 som vi gjorde förra veckan*" sa den förnuftiga pappamannen när han passerade 50-skyltarna i runda 70 km/h och någon minut senare gjorde ett så pass rullande stopp vid stoppskylten att det inte ens kunde kallas för väjningspliktsstopp...

*Förra veckan kom vi i väg hemifrån kring strax efter 8 på morgonen och ridningen börjar 8.30 och vi skulle "bara" hämta pengar på vägen...

*kramar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så duktig hon är, hoppar redan!

EmiliaJ75 sa...

Duktiga tjejen!! Jag får väl vara tacksam för att det blev en grabb till som kan cykla bmx...*garv*...Jag är inte mycket för hästar nu trots att jag själv red mycket när jag var yngre. Nu tycker jag de är stora och lite läskiga!