söndag 25 januari 2009

Hola!

I´m back! Kanske inte riktigt så brun som jag önskat, men dock ändå betydligt brunare än innan jag åkte! Nu har vi varit hemma ungefär 3 timmar och jag är så trött så jag snart svimmar. Jag har i princip varit vaken i 37 timmar nu... Det tar på krafterna att vara på resande fot! En natt i en flygplansstol är ingen höjdare. Har väl slumrat mig igenom en fyra-fem timmar. *gäääsp* Lägg sen till tidsskillnaden på fem timmar åt "fel" håll när man reser från väst till öst. Man skulle vara ett barn. Ungarna på planet knoppade in en efter en och sov hela flygresan. Lilla prinsessan somnade typ i samma sekund som jetmotorerna drog igång för take-off och vaknade när det var 20 minuter till landning i Paris dryga åtta timmar senare!
4 länder har vi varit i under det senaste dygnet. Jag lovar, det kommer mer om resan och en massa bilder, men inte idag! Jag kan kort sammanfatta det som aldrig mer Air France, aldrig mer Charles de Gaulles flygplats i Paris, massa sol och kring 25-29 grader varmt i skuggan varje dag, turkosblått hav som höll kring 25-28 grader, härligt djurliv i allt från loppor till krokodiler!
Nu; hälla i mig mitt kaffe (så jag håller mig vaken en timme till) och läsa ikapp lite på mina favoritbloggar, starta en ny maskin tvätt, duscha och sova!!! I min egen säng!
...Fast jag ska nog väcka pappamannen först som nog somnade i lilla prinsessans säng vid nattningen...

*kramar*

6 kommentarer:

Nettan sa...

Välkomna hem fina vännen! Har saknat att läsa din blogg! Tack för grattiset och ja jag är leg.sjuksköterska nu med hopp om ett liv igen! Ser fram emot en uppdatering om resan!

Kram

Anonym sa...

Äntligen kan vi få börja läsa din blogg igen!!!
Har saknat din humor och den värmen du har i det du skriver!

Ska bli spännande att läsa om er resa!

Massor av kramar!!!

Petra sa...

Välkommen hem! Skönt att ni är hela och välbehållna och modgia du som vågade flyga hem igen, jag var rädd att jag käst sista raden här på bloggen ;)

Ser fram emot en semesteruppdatering! :)

Tessan sa...

Välkomna hem :-)
Ser fram emot att få läsa om era äventyr.
Kram!

Linda sa...

Där är du ju! Välkomna hem! Du klarade det! Tur OCH retur! Mer än jag någonsin vågat drömma om att jag vågat mig på.

Hoppas ni haft det så bra det gick! ;-)

Vi ses snart?!

Kramis

EmiliaJ75 sa...

Välkomna hem vännen!